تلاش امدادگران هلال احمر در کوهستان های صعب العبور پیربالای مرند نتیجه داد؛

دو کوهنورد جوان آذربایجانی پس از ۱۲ ساعت نجات یافتند

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: دو کوهنورد جوان ۳۰ و ۳۸ ساله به نام‌های امیر بخشی و میرجلال حکم‌آبادی که عصر روز جمعه در پرتگاه پیربالا واقع در شهرستان مرند گرفتار شده بودند، با تلاش تیم‌ های امدادی هلال احمر استان پس از ۱۲ ساعت نجات یافتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: سامانه ۱۱۲ مدیریت حوادث و سوانح، این حادثه را در ساعت ۱۹:۰۰ روز جمعه ۲۴ اذر ۱۴۰۲ در پرتگاه پیربالا واقع در بخش مرکزی شهرستان مرند گزارش داد که تیم‌ های امدادی این جمعیت به محل حادثه اعزام شدند.
حمید منجم با بیان اینکه یک تیم از خانه هلال روستای پیربالا نیز به امدادگران پایگاه امداد و نجات پیام مرند اضافه شد افزود: آنها در منطقه سختی گرفتار شده بودند و تلاش ها برای رسیدن به آنها ساعت یک بامداد شنبه ۲۵ آذر محقق شده و امدادگران بس از بیش از ۱۱ ساعت تلاش، عملیات را با موفقیت به پایان رساندند.
یکی از کوهنوردان گرفتار در پرتگاه پس از نجات یافتن از پرتگاه در خصوص علت حادثه گفت: ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح جمعه با دوستم میرجلال به سمت آبشار حرکت کردیم، مسیر سخت بود و باید از آب عبور می‌کردیم لذا ساعت ۱۳ به آبشار رسیدیدم اما خیس شدن با آب و سرمای هوا موجب شد تا تصمیم بگیریم از مسیر خشکی برگردیم ولی از هر طرف رفتیم به دره منتهی شد تا اینکه تصمیم گرفتیم از مسیری که پایین دستش به رودخانه منتهی میشد برویم.
امیر بخشی افزود: به سختی از یک جایی پایین آمدیم ولی راهی برای پایین رفتن و برگشتن نبود، رد پای گرگ و حیوانات وحشی هم ما را وحشت زده کرده بود، لذا ساعت ۱۹ با شماره ۱۱۲ تماس گرفتیم و حوالی ساعت ۲۳ بود که نور چراغمان توسط نیروهای امدادی مشاهده گردید.
حسین عضو خانه هلال پیربالا هم گفت: از پایین دست برای پیدا کردن آنها حرکت کردیم نور چراغشان را دیدم و با بالا رفتن از صخره ای که به پرتگاه منتهی می شد خودم را دو ساعته به آنها رساندم آنها را گرم کردم و یکی یکی از صخره پایین آوردم و از مسیری سختی که رفته بودم با استراحت های مکرر تا ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح به مسجد روستا رساندم که خانواده آنها منتظرشان بود.
برادر میرجلال حکم آبادی – دیگر کوهنورد گم شده – هم گفت: ساعت ۱۹:۳۰ باخبر شدیم که برادرم گم شده و با خانواده خودمان را به پیربالا رساندیم ولی اجازه ندادند ما بالا برویم، من خودم سربازی را در ارتفاعات مرز باشماق گذراندم و با اصرار، کمی از مسیر را رفتم اما مسیر واقعاً بسیار دشوار و صعب العبور بود.
وی افزود: من توانایی حرکت و نجات برادرم را با وجود انگیزه برادری نداشتم، اما امدادگران از جانشان مایه گذاشتند و با قبول تمام خطرات کوهستان به عملیات رفتند لذا از تیم خانه هلال و امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر بسیار سپاسگزارم.
او اضافه کرد: اخبار زیادی از عملیات امداد و نجات هلال احمر از جمله نجات مادران باردار و کوهنوردان شنیده بودم اما امروز معنای از خودگذشتگی امدادگر‌ان را از نزدیک لمس کردم و برای همین، برای خانواده بزرگ امدادگران هلال احمر استان آرزوی سلامتی دارم.

شایان ذکر است خانه‌ های هلال جمعیت هلال احمر کشور، مرکزی با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، پیمانی یا قراردادی در سطح محلات شهرها و روستاهاست که توسط اعضاء، داوطلبان، خیرین، نیکوکاران و واقفین اداره شده و ماموریت های بشردوستانه و امدادی جمعیت هلال‌احمر را پیگیری می‌ کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.