برگزاری برنامه چهارم از سلسله برنامه های رویداد مردم نهاد فرهنگی – هنری 

” باغ و گلستانم آرزوست “
در موزه هنر ایران ( کاخ مرمر طهران ) در دی ماه 1402
عصرآزادی آنلاین / سرویس فرهنگی:
برنامه چهارم از سلسله برنامه های رویداد مردم نهاد فرهنگی – هنری ” باغ و گلستانم آرزوست “، در فصل دوم    ( سال 1402 )، در موزه هنر ایران ( کاخ مرمر طهران ) از 7 تا 17 دی ماه برگزار می شود.
عصرآزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ خانم گناز گلصباحی، مدیر مرکز فرهنگی موزه ای هنر ایران در این باره می گوید:
” مرکز فرهنگی موزه ای هنر ایران در کاخ مرمر، مجموعه بی نظیری است که ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و هنری الهام بخش و بی بدیل را در خود جای داده است.
این مجموعه، چه به واسطه ارزش های معمارانه کاخ مرمر که در نوع خود یگانه و بی همتاست و چه با توجه به مجموعه هنری موزه، فرصت شایسته و بایسته ای را در اختیار هنرمندانی قرار می دهد که آثارشان در همنشینی با آثار تاریخی و هنری و کار دست اساتید و هنرمندان یگانه این مجموعه، به نمایش در می آید.
بنابراین فرصت بسیار مغتنم و ارزشمندی در اختیار هنرمندان شایسته و پرتلاش گروه مردم نهاد ” باغ و گلستانم آرزوست” ( سازمان یافته در انجمن عمارات محروسه ایران با تلاش دبیران این رویداد ) قرار گرفته تا با توجه به زمینه فکری و برنامه ریزهای هنری خود، آثارشان را در این مجموعه در یک بازه زمانی ده روزه به نمایش گذارند.
مرکز فرهنگی موزه ای هنر ایران از آغاز فعالیت‌های خود، همواره کوشیده با هنرمندان این مرز و بوم که در تلاش اند سنت‌های ارزشمند و هنری این سرزمین را زنده و پویا، پاسداری و ارائه کنند در تعامل و همکاری باشد و ضمنا پویایی اهداف و ارزش‌های این مجموعه نیز پایدار بماند.
برگزاری این نمایشگاه نیز با همین هدف و در همین راستا بوده و امید است که چنین تعاملاتی با هنرمندان، با حفظ مقام شامخ هنر ایران و ارزش‌های والای آن، استمرار و امتداد یابد.”
به گفته حامد دریایی فرد جهرمی، دبیر رویداد ” باغ و گلستانم آرزوست” و دبیر انجمن مردم نهاد ” عمارات محروسه ایران”، در ادامه برنامه های این رویداد، که دوره های پیش آن، در مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در 25 خرداد 1401 و نیز موزه رضا عباسی در 25 خرداد 1402 برگزار شد، برنامه شماره 4، با همراهی و هماهنگی انجام شده با موزه هنر ایران، در کاخ مرمر طهران به مناسبت روز ملی باغ ایرانی ( 20 مهر ) و البته با تأخیر، در روز پنج شنبه، 7 دی گشایش خواهد یافت و تا 17 دی، ادامه می یابد.
تینا نجف کنی، دبیر هنری نمایشگاه و عضو شورای سیاستگذاری این رویداد، در خصوص برنامه این فصل از رویداد گفت:
” با نظر بر اينكه پاسداشت هنر هاى با اصالت و فاخر ايران مان، نيازمند همدلى، حمايت و وحدت همگانى مردمی است، بر آن شديم نمايشگاه پر ارزشى با دعوت از اساتيد پيشكسوت  و هنرمندان برتر در مجموعه با شكوه موزه هنر ايران ( كاخ مرمر طهران ) برگزار كنيم
تا واسطه اى باشد براى ارج نهادن بر هنرهاى ماندگار ايرانى و آشنايى و ارتباط جامعه با هنر ارزنده ايران.
در اين نمايشگاه  58  اثر در رشته هاى گل و مرغ و تذهيب به نمايش در آمده است كه سعى بر آن شده مجموعه اى از سر آمدان اين هنر ارجمند را به نمايش بگذارد. “
رویداد مردم نهاد فرهنگی – هنری ” باغ و گلستانم آرزوست ” که به مناسبت روز ملی گل ( 25 خرداد ) و روز ملی باغ ایرانی ( 20 مهر ) و بصورت فصل به فصل ( دوره ای سالیانه ) تعریف و برنامه ریزی شده است، تلاشی است برای کنکاو و توجه به موضوع گل و باغ ایرانی در رشته های گوناگون هنرهای پیشینه دار ایرانی ( شامل نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب، خوشنویسی، آرایه های معماری، فرش و … )، شعر و ادبیات فارسی و گیاهشناسی علمی.
حلقه اصلی و پایانی این رویداد، موضوع فضای سبز و طراحی منظر در عمارت های تاریخی است که گوناگونی هنر، فرهنگ، اقلیم و سبک های بومی ایران فرهنگی با رویکرد فعالیت های مردم نهاد همیارانه و داوطلبانه و با هدف پاسداشت ارزشهای فرهنگی ایران، هدف اصلی این رویداد است.
برای حضور در آئین گشایش و بازدید از این نمایشگاه، ثبت نام با تماس با شماره  09339760689 الزامی است و علاقمندان می توانند از طریق صفحه اینستاگرامی IranArtMuseum.Cibm و PersianGardenArt  و TinaNajafKani، از اخبار و فعالیت های دوره ای این رویداد، باخبر شوند.
موزه هنر ایران، در روزهای شنبه تعطیل است و بازدید از نمایشگاه “باغ و گلستانم آرزوست” و موزه هنر ایران در دیگر روزهای هفته، از ساعت  9  تا  16 امکانپذیر است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.