سهم ۳۵ درصدی دولت سیزدهم از صدور ضمانت‌نامه‌های تعاونی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به عنوان مجموعه‌ای چابک و حامی مردم در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون با هدف اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و حمایت از فعالیت‌های بخش تعاونی راه‌اندازی شد. تسهیل ضمانت‌ها در کسب و کارهای خرد و کوچک از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون است و تسهیلات بانکی مربوط به حوزه کسب و کارهای خرد و متوسط را با اولویت شرکت‌های تعاونی ضمانت می‌کند.

شهریور ماه امسال وزیر اقتصاد و دارایی از افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون به ۲۷۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تلاش ما این بوده کمک کنیم نهادهای پشتیبان تعاونی در دولت تقویت شوند و بر همین اساس سرمایه صندوق از ۱۷۰ میلیارد تومان به ۲۷۰ میلیارد تومان در این دولت افزایش پیدا می‌کند.

در حال حاضر صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در صدور ضمانت نامه‌های تعاونی فعال است و با افزایش سرمایه صندوق، ضمانت‌نامه‌ها تسهیل و تسریع می‌شود.

در همین راستا سیدصولت مرتضوی – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون را مجموعه‌ای چابک و حامی مردم دانست و گفت: افزایش سرمایه این صندوق در دستور کار وزارت تعاون قرار دارد.

وی به سهم مطلوب بخش تعاون از اقتصاد کشور کرد و گفت: برای آنکه سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد کشور محقق شود نیازمند تلاش بیشتر صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون هستیم.

از نگاه وزیر کار مؤثرترین و اساسی‌ترین بخش اقتصاد که عامل ایجاد رشد کسب‌وکار و اشتغال پایدار می‌شود، اقتصاد تعاون است و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون توانسته در این زمینه گام‌های موثری بردارد.

حامد ویس کرمی – سرپرست معاونت امور تعاون وزارت تعاون نیز به سهم ۳۵ درصدی دولت سیزدهم از صدور ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون اشاره کرد و گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و بانک توسعه تعاون به‌ عنوان بازوی مالی بخش تعاون و موتور محرک توسعه تعاونی‌ها نیازمند افزایش سرمایه هستند تا بتوانند حمایت‌های بیشتری از تعاونگران داشته باشند.

گزارش اخیر مرکز برنامه‌ریزی وزارت کار نشان داد که مجموع ضمانت‌نامه‌های مصوب و صادره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در سال گذشته ۳۰۶ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۲.۹ درصد افزایش داشته و بخش بازرگانی و خدمات بیشترین تعداد ضمانت‌نامه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، برابر آمارها ۳۵ درصد از کل ضمانت‌نامه‌های صادره توسط صندوق‌ ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در دولت سیزدهم صادر شده است. با افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، زمینه افزایش و تسهیل صدور ضمانت‌نامه‌ها برای تعاونگران و فعالان بخش تعاون فراهم شده و حمایت و پوشش بیشتری از تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی صورت می‌گیرد.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.