در نشست هم اندیشی دبیران اجرایی خانه های کارگر آذربایجان غربی و شرقی عنوان شد؛

جامعه کارگری صدای رسایی در مجلس ندارد

دبیر مناطق خانه های کارگر شمالغرب کشور: وعده های دولت در مسیر فقرزدائی کارگران و متناسب سازی حقوق بازنشستگان بر زمین مانده است

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: معاون دبیرکل خانه کارگر کشور با بیان اینکه بسیاری از کارگران کشور در شرایط فقر اقتصادی به سر می‌برند گفت: دولت قبل از اعتراض کارگران فکری به حال معیشت و دستمزد آنها کند.
“حسن صادقی” در جلسه هم اندیشی با دبیران اجرایی خانه های کارگر آذربایجان غربی و شرقی که در محل خانه کارگر اورمیه برگزار شد اظهار داشت: یکی از عوامل افزایش نرخ تورم سیاست‌گذاری اشتباه در اقتصاد کشور است که سبب ایجاد معضل در کشور شده است.
صادقی افزود: یکی از متعهدترین و با مسئولیت‌ ترین افراد جامعه کارگران و بازنشستگان هستند که همواره مشکلات اقتصادی کشور را تحمل کرده و از رهبر، انقلاب و نظام دفاع کردند.
معاون دبیرکل خانه کارگر کشور خاطرنشان کرد: نگاه برنامه هفتم توسعه پر کردن خط فقر و تقویت طبقه ضعیف جامعه نیست بلکه بدنبال پیدا کردن راه های فرار برای دولت است.
صادقی با انتفاد از برنامه هفتم  توسعه و بودجه سال آینده کشور گفت: دولت باید تمامی تلاش خود را در راستای اداره ملت بکار ببندد در صورتیکه در بودجه سال آینده کشور با افزایش مالیات، به فکر اداره دولت از جیب مردم است.
وی با بیان اینکه، دولت حاضر نیست به تعهدات خود در قبال سازمان تامین اجتماعی عمل کند گفت: مسئولین تامین اجتماعی هم توانایی مطالبه گری از دولت را ندارند.
معاون دبیرکل خانه کارگر کشور تاکید کرد: طبق قانون مسئولان تامین اجتماعی می بایست از ساختار سازمان دفاع کرده و به جامعه هدف خدمات ارائه دهند ولی در حال حاضر مدیران کنونی سازمان با این وظایف آشنا نیستند و بیشتر همراه دولت بوده و دنبال سهم خواهی نیستند.
صادقی با بیان اینکه متاسفانه بودجه سال آینده کشور مطابق با برنامه هفتم نوشته شده است گفت: در این بودجه ریالی برای سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته نشده است ولی ۵۰میلیارد برای همسان سازی صندوق های لشگری و کشوری در نظر گرفته شده است.
این فعال کارگری ادامه داد: به رغم تاکیدات مکرر رهبری بر رضایتمندی کارگران و بازنشستگان کارگری متاسفانه مسئولین فقط این تاکیدات را راهبرد نامیده و عملاً از عمل به این تاکیدات سرباز می زنند در صورتی که تاکیدات رهبری بالاتر از قانون است چراکه ایشان همیشه نگاهی همراه با لطف و مرحمت به جامعه کارگری داشته و به آرمان های کارگری اعتقاد کامل دارند.
صادقی با تاکید بر اینکه اگر دولت در بودجه سال آینده تامین اجتماعی و پرداخت دیون آن را در نظر نگیرد انفجار عظیمی از اعتراضات کارگری و بازنشستگی را شاهد خواهیم بود یادآور شد: دولت باید فکری به حال پرداخت ۸۰۰ میلیارد بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی بکند.
صادقی مشکلات کنونی کارگران و جامعه کارگری کشور را نداشتن صدای رسای این قشر در مجلس عنوان کرد و گفت: صدای کارگران به گوش آقایان نمی‌رسد بنابراین کارگران باید چشم و گوش خود را باز کنند و در انتخاب نمایندگان خود وسواس به خرج دهند و خط باطل بر نمایندگان ضد کارگری بکشند.

◾️وعده های دولت در مسیر فقرزدائی کارگران و متناسب سازی حقوق بازنشستگان بر زمین مانده است

دبیر مناطق خانه های کارگر شمالغرب کشور نیز گفت: استان های آذربایجان غربی و شرقی در بحث توسعه تشکیلات در شهرستانهای تابعه استان خوب عمل کرده و دفاتر امور شعب خانه کارگر فعال هستند.
“کریم صادق‌ زاده تبریزی” افزود: خانه کارگر با منطقه ای کردن فعالیت های خود در سطح کشور در تلاش است بسترهای مناسبی برای ارائه خدمات بیشتر فراهم آورد که کیفی سازی خدمات و توسعه امور اعضا و آموزش و تحقق خواسته های صنفی کارگران و بازنشستگان عضو خانه کارگر در راس فعالیت ها قرار دارد.
وی اضافه کرد: در تلاش هستیم فرآیند تحقیق و پژوهش را توسعه دهیم و مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگی را فریاد بزنیم تا آنها صداقت ما را در پیگیری امور احساس کنند.
صادق زاده تاکید کرد: امروزه کارگران و بازنشستگان با مشکلات زیادی مواجه هستند و تمام وعده های دولت در مسیر رفع فقر و افزایش حقوق های کارگران بر اساس تورم واقعی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان بر زمین مانده است که بایستی با دقت تمام از سوی تشکل های کارگری و بازنشستگی به جد پیگیری گردد.
شایان ذکر است در ادامه این جلسه، دبیران اجرایی خانه های کارگر استانهای آذربایجان غربی و شرقی به ارائه آمار خدمات ارائه شده توسط خانه کارگر به کارگران پرداخته و خواستار همراهی بیشتر خانه کارگر مرکز کشور با استان ها شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.