معاون امور اقتصادی استانداری اعلام کرد؛

تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در آذربایجان‌ شرقی 

محمد کلامی از پرداخت ۹۵ درصدی مرحله اول تسهیلات اشتغال خانگی سطح استان خبر داد
عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: بر اساس داده های استخراجی از سامانه رصد اشتغال کشور، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۴۸ هزار و ۸۴۲ شغل در استان ایجاد شده است.
محمد کلامی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال آذربایجان شرقی افزود: تعهد استان برای سال جاری در زمینه ایجاد اشتغال، ۴۷ هزار و ۱۶۵ نفر است که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۳ درصد از تعهدات استان تحقق یافته است. وی اضافه کرد: از تعداد شغل هایی که در سطح استان ایجاد شده ۲۰ هزار و ۳۸۷ نفر معادل ۴۱.۸ درصد در بخش خدمات، ۱۶ هزار و ۵۲۶ نفر معادل ۳۳.۸ درصد در بخش صنعت و معدن و ۱۱ هزار و ۹۲۹ نفر معادل ۲۴.۴ درصد در بخش کشاورزی بوده است.
کلامی با تفکیک شهری و روستایی بودن شغل های ایجاد شده در سطح استان تاکید کرد: ۱۷ هزار و ۸۳۰ نفر معادل ۳۶.۵ درصد در مناطق روستایی و ۳۱ هزار و ۱۲ نفر از این شغل ها در مناطق شهری محقق شده و سهم روستایی رشد قابل توجهی داشته است لذا سهم اشتغال زنان هم از مجموع اشتغال ایجادی در استان ۱۵ هزار نفر معادل ۳۰.۷ درصد از کل بوده است.
وی همچنین از نظارت بر طرح های ثبت شده در سامانه رصد اشتغال کشور به تفکیک دستگاه ها خبر داد و یادآور شد: از مجموع تعداد طرح های نظارت شده از سوی مرکز پایش طرح های اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۹۰.۱۱ درصد از طرحها، در راستی آزمایی های انجام یافته از صحت لازم برخوردار بوده اند.
کلامی خاطرنشان کرد: در مجموع موضوع کنترل و نظارت،  ۱۵ هزار و ۳۷۶ طرحی که از سوی دستگاه های اجرایی استان در این سامانه ثبت شده مورد نظارت قرار گرفته است.
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از پرداخت بیش از ۹۵ درصدی مرحله اول تسهیلات اشتغال خانگی در استان خبر داد و گفت: در این موضوع یکهزار و ۹۱۶ طرح به مبلغ بیش از یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال توسط کارگروه های تخصصی تصویب و توسط بانک های عامل ۸ گانه بررسی و پرداخت و در این راستا برای سه هزار و ۴۸ نفر شغل خانگی ایجاد گردیده است.
وی همچنین گزارشی از عملکرد پرداختی اشتغال خانگی در شهرستان های استان نیز ارائه نمود و افزود: بیشترین پرداخت مربوط به شبستر با ۱۱۵ درصد – نسبت به سهمیه تخصیصی به شهرستان – و کمترین آن مربوط به شهرستان ورزقان با  ۶۲ درصد می باشد.
کلامی خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های تشویقی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به دلیل جذب مطلوب اعتبارات مرحله اول توسط استان، مبلغ ۵۶۱ میلیارد ریال به چهار بانک عامل ابلاغ شده است که طرحهای مربوط به این اعتبارات در دست بررسی کارگروه های تخصصی می باشد و پیش بینی می گردد سرجمع اعتبارات ابلاغی مرحله اول و دوم مجموعاً به مبلغ ۲۴۶۶ میلیارد ریال تا پایان بهمن ماه سال جذب گردد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.