مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور زنان و خانواده:

نرخ موالید استان کم‌تر از میانگین کشوری است

عصرآزادی آنلاین/ مریم خدابخش

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور زنان و خانواده، میانگین کشوری نرخ موالید را یک و نیم درصد اعلام کرد و با اظهار بر این‌که نرخ موالید استان کم‌تر از این میانگین کشوری است، گفت: متأسفانه نرخ موالید در استان زیر یک درصد است و طبق آخرین آمار گزارش‌شده، آذربایجان‌شرقی نزدیک چهار میلیون و چهل نفر جمعیت دارد.

نسرین پیر سمساری؛ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور زنان و خانواده در یک دورهمی رسانه‌ای که به‌مناسبت بزرگداشت مقام زن، روز مادر و آشنایی جمعی از بانوان رسانه‌ای با تکنیک‌های جدید حفظ باروری در سالن همایش مجتمع پزشکی سلامت تبریز برگزار شد، با تکیه‌بر راه‌اندازی شورای زنان مجمع خیرین سلامت آذربایجان‌شرقی برای نخستین‌بار در کشور اظهار داشت: این شورا با کم‌ترین بودجه ایجاد و تجهیز شده، و با بهره‌مندی از ظرفیت خیران استان راه‌اندازی شده است و در این ارتباط با تلاش خیران و پزشکان توانسته‌ایم بعضی از مشکلات حوزه زنان را برطرف سازیم.

وی در همین راستا با بیان این‌که برای راه‌اندازی اندیشکده سلامت در مجمع خیرین سلامت اقدام کرده‌ایم و از ظرفیت‌های پزشکان متخصص استان در این حوزه بهره گرفته‌ایم، آذربایجان‌شرقی را سومین استان پیر کشور خواند و افزود: هم‌اکنون ۱۲ درصد جمعیت استان ما سال‌مند هستند و در رتبه سوم کشور قرار داریم.

پیر سمساری در بخش دیگر از صحبت‌های خود بر کاهش ۱۰ درصدی نرخ ازدواج و افزایش ۸ درصدی طلاق اشاره کرد و افزود: نرخ ازدواج در استان از ۱۳۹۱ روند کاهشی به خود گرفته، و هم‌اکنون با کاهش ۱۰ درصدی ازدواج و افزایش ۸ درصدی طلاق مواجه هستیم.

وی با اظهار بر این‌که رسانه‌ها بازوان توان‌مند جامعه هستند، خواستار همراهی خبرنگاران با مجمع خیرین سلامت استان شد و اطلاع‌رسانی و انتشار فعالیت‌های این مجموعه را حائز اهمیت دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.