مدیرعامل در جمع روسای شعب و حوزه در بوشهر:

شرط لازم و کافی سلامت شعب جذب منابع و سودآوری است

عصرآزادی آنلاین/ سرویس بانک و بیمه: مدیرعامل بانک صادرات ایران در سفر به استان بوشهر در جمع روسای حوزه و شعب و همچنین مدیران ستادی بانک در این استان، تبیین و جذب منابع و سودآوری را کلید حل مشکلات شعب برشمرد.

عصرآزادی آنلاین – فروغ پیمان، محسن سیفی در این سفر که در قالب سومین سفر جامع مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و هیئت‌عامل بانک به استان‌ها صورت گرفت، ضمن تسلیت شهادت هموطنان کرمانی در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در گلزار شهدای کرمان، از زحمات و تلاش‌های انجام‌شده قدردانی کرد و با برشمردن اهمیت ارتقای سهم از بازار بانک در شرایط فعلی اقتصادی و کشور، شرط لازم فعالیت شعب بانک را جذب منابع و شرط کافی را سودآوری عنوان کرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با تذکر نسبت به از دست دادن سهم بیشتر بازار بانک در مقایسه با رقبا بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای جذب منابع تاکید کرد و گفت: مبنای ارزیابی عملکرد شعب در بانک صادرات ایران از این به بعد به صورت نظام‌مند و مرتب و منظم بر اساس مدل کارت اعتباری متوازن و بر اساس سیاست‌های کلان بانک، انجام خواهد شد.

سیفی در عین حال با قدردانی از شعبی که امتیاز لازم برای افزایش منابع را کسب کرده‌اند، گفت: تلاش همکاران در سطح شعب مورد توجه مدیران است و ما قدردان تلاش‌های صورت گرفته، هستیم.

او اظهار کرد: استراتژی تغییر و تحول همواره با دشواری‌هایی همراه است و برخی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات بانک با کاستی‌هایی همراه بود که با تعریف یک برنامه مدیریت استراتژیک و احیا برای بانک تلاش شده تا زیرساخت‌های فناوری اطلاعات بانک برای دهه آینده ارتقا یابد.

سیفی افزود: با افزایش ظرفیت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، مشکلات و اختلال بانکداری شبانه و مشکلات همراه بانک، مرتفع شد. با راه‌اندازی نئوبانک حرکت به سمت احراز هویت غیرحضوری و خلوت‌تر شدن شعب و همچنین استفاده از زمان بیشتر برای رسیدگی و پرستاری از مشتریان بزرگ بانک فراهم خواهد شد.

او تلاش برای اصلاح ساختارهای مالی بانک از جمله افزایش سرمایه و تلاش‌های انجام‌شده در این زمینه را مورد توجه قرار داد و گفت: سرمایه نظارتی و کیفیت سرمایه بانک بهبود خواهد یافت.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در این نشست با تشریح شرایط کلان نظام بانکی و جایگاه این بانک، خواستار تلاش بیشتر همکاران برای تمرکز جدی بر بازاریابی و افزایش سهم مناسب از بازار در شرایط رقابتی بین بانک‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین نکته در مواجهه با مشتریان حقوقی، توجه به کارکنان و ارائه خدمات به آنها است و باید با ارائه خدمات متنوع به آنها از ظرفیت بانک برای تمرکز حقوق و دستمزد کارکنان شرکت‌ها و مشتریان حقوقی نهایت استفاده را ببریم.

سیفی پرداخت تسهیلات به جای تعهدات و تبدیل تعهدات به تسهیلات را خط قرمز بانک عنوان کرد و تاکید کرد: از ابتدای سال آینده تمامی پرداخت تسهیلات و تعهدات با دقت در ستاد رصد خواهد شد و اضافه پرداخت هر شعبه به حساب همان شعبه منظور خواهد شد و شعب ناتراز درجه از دست خواهند داد.

او با تاکید بر رعایت بهداشت اعتباری در پرداخت تسهیلات خواستار توجه جدی به مشتریان وفادار و دارای معدل در پرداخت تسهیلات شد و کلید اصلی حل مشکلات عمده بانک را منابع عنوان کرد و افزود: باید افزایش منابع و حل مشکل ناترازی شعبه به عنوان اقدام اول و سودآوری شعبه به عنوان مرحله بعدی با جدیت در دستور کار قرار گیرد. پس شرط لازم منابع و شرط کافی سودآوی است.

سیفی در این نشست همچنین بر حل مشکلات مردم و توجه به گره‌گشایی از مشکلات آنها تاکید کرد.

رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران نیز در این نشست با تاکید بر لزوم شناخت کافی از نقاط ضعف و قوت شعب توسط کارمندان، گفت: باید با تلاش و همدلی نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

قربان اسکندری با بیان اینکه باید مهارت کارکنان افزایش یابد، لزوم آموزش و استفاده از فرصت‌ها را خاطرنشان کرد و افزود: بانک صادرات ایران ظرفیت نیروی انسانی زیادی دارد و باید ارزش این نیروی انسانی را دانست و با فعالیت بیشتر همراه با آموزش بانک را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.