رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

مشارکت مردم آذربایجان شرقی در پویش ملی سلامت از مرز دو میلیون نفر گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به مشارکت قابل توجه مردم استان آذربایجان شرقی در تحقق برنامه های «پویش ملی سلامت» گفت: دو میلیون و ۵۱ هزار نفر در آذربایجان شرقی به پویش ملی سلامت پیوسته اند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین،  دکتر بهمن نقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران جمعیت هدف «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های فشار خون و دیابت را دو میلیون و ۶۷۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۷۱ درصد از گروه هدف در سطح استان مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی افزود: از ابتدای این پویش ملی تا کنون، ۲۱ هزار و ۶۶۴ بیمار دارای فشارخون بالا شناسایی شد که از بیماری خود آگاهی نداشته‌اند.

وی از شناسایی ۱۱ هزار و ۴۸ بیمار مبتلا به دیابت در جمعیت تحت پوشش در پویش ملی سلامت که تا کنون از بیماری خود آگاهی نداشته‌اند خبر داد و گفت: با شناسایی این بیماران روند درمان آن‌ها آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تداوم اجرای این پویش ملی تا ۳۰ دی ماه اظهار کرد: همکاران ما در پایگاه‌های پزشک خانواده، مراکز خدمات جامع سلامت، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همچنین خانه‌های بهداشت استان آماده ارائه خدمت به مردم عزیز برای پیوستن به این پویش ملی هستند.

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، وی ضمن دعوت از افراد بالای ۱۸ سال استان و مادران باردار برای شرکت در این پویش گفت: خوشبختانه در جریان این پویش بیش از ۲۰۰۰ مادر باردار نیز شناسایی و پیگیری روند بارداری آنها آغاز شده است.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.