سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

اولویت با توانمندسازی ساکنان حاشیه رود ارس است

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: توانمندسازی و ارتقای درآمد ساکنان حاشیه رود ارس به عنوان حافظان مرز از اولویت های برنامه ریزی استان محسوب می‌ شود.
حیدر فتح‌ زاده در جلسه توانمندسازی روستاهای حریم رود ارس اظهار کرد: این استان با کشورهای ارمنستان و آذربایجان از طریق شهرستان های جلفا و خداآفرین ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک دارد.
وی افزود: وجود رود دائمی ارس، برخورداری از ویژگی های طبیعی حاکم بر حریم این رودخانه، جنگل های اطراف، تنوع زیست محیطی و آثار باستانی شرایط ویژه ای به این منطقه بخشیده که نیازمند نگاه سیستمی در برنامه ریزی های این بخش از استان است.
فتح‌زاده اضافه کرد: توانمندسازی و ارتقای درآمد ساکنان حاشیه رود ارس به عنوان حافظان مرز از اولویت های برنامه ریزی استان محسوب شده و لازم است نهادها و سازمان های مختلف که با موضوع رود ارس درگیر هستند اهتمام ویژه ای به این امر داشته باشند تا از مهاجرت روستایی کاسته و گام های موثری برای توسعه منطقه در ابعاد مختلف برداشته شود.

◾️ضرورت متناسب سازی امکانات و تجهیزات با نیازهای مرزبانی

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی بر ضرورت متناسب سازی امکانات و تجهیزات با نیازهای مرزبانی تاکید کرد و گفت: تعداد ۲۱۱روستا در حریم رود ارس وجود دارد که جمعیت ساکن در این روستاها همدوش مرزبانی از مرزهای کشور محافظت می کنند.
وی با اشاره به اهمیت فوق العاده مرزبانی، بر ضرورت متناسب سازی امکانات و تجهیزات با نیازهای مرزبانی، خواستار نوسازی پاسگاه های مرزی، بروزرسانی تجهیزات و تامین اعتبارات مورد نیاز برای اتمام ساخت ساختمان هنگ مرزی شهرستان خداآفرین شد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آمادگی خود را در خصوص تامین برخی از نیازمندی های مرزبانی اعلام می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.