اشتغال‌زایی برای ۳۶ هزار نفر تا پایان دی ماه

 از ابتدای سال تاکنون از محل راه اندازی واحدهای جدید و همچنین احیا واحدهای راکد برای حدود ۳۶هزار نفر در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی شغل ایجاد شده است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، یکی از اقدامات دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال و رونق تولید  نهضت ملی احیا و راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال یا افزایش ظرفیت تولید، رفع مشکلات و اعطای تسهیلات است.

در ابتدای دولت سیزدهم بیش از 50هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در کشور وجود داشت و همین مساله ضرورت احیای واحدهای صنعتی راکد را بیش از پیش نشان می داد. دولت سیزدهم وعده داد که برای حل مشکلات واحد‌های صنعتی از هیچ فعالیتی دریغ نمی‌کند. در این راستا نهضت احیا واحدهای اقتصادی  راه اندازی شد.

نهضت احیا واحدهای اقتصادی در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر خنثی سازی تحریم‌ها و مردمی کردن اقتصاد، لزوم ایجاد ساز و کاری منعطف، چابک، پاسخگو و مردم پایه جهت رصد محیط و اتخاذ تدابیر و تصمیات به هنگام با هدف احیا، نوسازی و فعال سازی واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال در دی ماه سال 1400عملیاتی شد.

مطابق آمارها صنایع کوچک 17درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص داده است و 45درصد از نیروی انسانی شاغل در بخش صنعت مربوط به حوزه صنایع کوچک است.

بر این اساس، طبق آخرین آمار بیش از 59هزار واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فعال است که برای حدود یک میلیون و 300هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

در این بین با توجه به اینکه واحدهای صنعتی طی سال‌های گذشته به دلایل مختلفی از جمله مشکلات تأمین سرمایه در گردش، تسهیلات بانکی، نداشتن بازار، مباحث تأمین مواد اولیه و ماشین آلات تعطیل شده بودند، یکی از مأموریت‌های دولت‌ها احیای این واحدها به طرق مختلف بوده است.

اشتغال‌زایی برای 36هزار نفر

بر همین مبنا نیز تا دی ماه سال جاری 897واحد صنعتی راکد در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی به چرخه تولید بازگشته که در این راستا برای 17هزار نفر شغل به وجود آمده است.

همچنین از ابتدای سال تاکنون 1240واحد تولیدی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی شده و برای 17هزار و 727نفر شغل ایجاد شده است.

در مجموع از ابتدای سال تاکنون از محل راه اندازی واحدهای جدید و همچنین احیا واحدهای راکد برای حدود 36هزار نفر در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی شغل ایجاد شده است.

در حوزه ارتقای تکنولوژی و فناوری صنایع مستقر 20فن بازار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شکل گرفته، بیش از 2115نیاز فناورانه بخش صنعت شناسایی شده است و بیش از 560نیاز فناورانه بخش صنعت مرتفع شده که 120مورد مربوط به امسال بوده است.

همچنین در حوزه توانمندسازی نیروهای شاغل در صنایع کوچک نیز 5084دوره آموزشی به صورت حضوری و الکترونیکی برای شاغلان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برگزار شده است.

منبع/  خبرگزاری تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.