وحید کاظم زاده از اختصاص ۱۵ درصد برنامه های ثبت شده روز جهانی خاک به آذربایجان شرقی خبر داد؛

آذربایجان شرقی شگفتی ساز جدید سایت فائو

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: مشاور رئیس سازمان، سخنگو و رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۱۵ درصد کل برنامه های ثبت شده در سایت سازمان جهانی خواربار و کشاورزی ملل متحد موسوم به فائو برای روز جهانی خاک به استان آذربایجان شرقی اختصاص دارد.
وحید کاظم زاده در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه “خاک و آب، منشاء زندگی” شعار امسال روز جهانی خاک بود افزود: سازمان فائو به مناسبت روز جهانی خاک در سال ۲۰۲۳ از کشورهای جهان خواسته بود تا رویدادهای خود را در سایت این سازمان ثبت کنند که در مجموع ۶ هزار و ۹۵۵ رویداد در سایت این سازمان در سراسر جهان ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در روز جهانی خاک به یک شگفتی دست زد ادامه داد: خوشبختانه آذربایجان شرقی موفق شد یکهزار و ۵۱ رویداد برای روز جهانی امسال در سایت فائو ثبت نماید.
سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به ثبت ۳ هزار و ۱۷۰ رویداد در کشور اضافه کرد: ۳۴ درصد ثبتی های کشور و ۱۵ درصد ثبتی های دنیا در سایت فائو به آذربایجان شرقی اختصاص دارد که این آمار نشان از عملکرد بی نظیر این استان در برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های هفته خاک و روز جهانی خاک است.
کاظم زاده در پایان سخنان خود تاکید کرد: از همه همکارانی که در برگزاری هفته خاک و روز جهانی خاک سخت کوشانه تلاش کردند نهایت سپاسگذاری را دارم و امیدوارم توانسته باشیم با برگزاری این رویداد قدمی هر چند کوچک در تبیین اهمیت حفظ خاک و آب به عنوان منشا حیات برداشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.