مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران از مساعت ماهیانه یک میلیارد تومانی خیر تبریزی به ایتام خبر داد؛

پیشتازی آذربایجانی ها در کمک به کمیته امداد

ملامهدی: افزایش ورودی های کمیته امداد نشان می دهد سایر ارگانها به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل نکرده اند
عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: مدیرکل کمیته امداد امام آذربایجان‌ شرقی گفت: ماهانه مبلغ ۶۷ میلیارد تومان به اعضای تحت پوشش استان حقوق پرداخت می کنیم در حالی که رقم جمع آوری شده صندوق های صدفه فقط ۴۳ میلیارد تومان است!
“غلامعلی ملامهدی” روز ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی آذربایجان شرقی، تعداد خانواده های تحت پوشش این مجموعه در سطح استان را ۷۹ هزار مورد عنوان کرد و افزود: ۶۵ هزار خانوار از آنها با تعداد ۱۴۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌ کنند.
وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ ماه نخست سال جاری در مجموع ۶۷۰ میلیارد تومان به صورت ماهانه به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است ادامه داد: از آغاز سال جاری نیز بیش از ۶۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۲۲ میلیارد تومان به نوعروسان واگذار شده است.
ملامهدی اضافه کرد: در ایام دهه فجر ۱۴۰۲ نیز ۱۰۰ سری جهیزیه با هم‌افزایی سپاه عاشورا، ۲۴۰ سری جهیزیه با همکاری مراکز نیکوکاری و ۲۵۰ سری جهیزیه نیز توسط کمیته امداد به مناسبت عید مبعث به نوعروسان اهدا خواهد شد و ۱۷۰ نفر از مددجویان کمیته امداد در نوبت دریافت جهیزیه هستند که سعی می‌شود تا نیمه شعبان سال جاری اعطا گردد.
وی، از پرداخت وام کارگشایی و رهن مسکن مددجویان با بیش از ۱۱۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه شامل وام ضروری حمایت و ودیعه مسکن خبر داد و تاکید کرد: تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه لوازم خانگی ضروری به ارزش ۱۷ میلیارد تومان به مددجویان اهدا شده و به ۶۰۰ خانواده نیز انشعاب رایگان برق، گاز و آب اهدا شده است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه به ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات ویژه درمانی با اعتباری افزون بر ۹ میلیارد تومان ارائه شده است اظهار کردد: به یکهزار و ۵۰۰ نفر از بیماران صعب‌العلاج با اعتباری افزون بر ۵ میلیارد تومان خدمات ارائه شده است.

ملامهدی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۵۰ نفر توسط کمیته امداد استان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بیمه روستایی شده‌اند افزود: یکهزار و ۹۰۰ نفر از زنان بی‌ سرپرست استان نیز با اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

وی با ذکر این نکته که یکهزار واحد مسکن در حاشیه شهرها و خود روستاهای لستان تا پایان سال ۱۴۰۲ به نیازمندان تحویل خواهد شد گفت: این واحدهای مسکونی که بخش اعظمی از آنها در حال احداث و با پیشرفت مناسب قرار دارند در روز ۱۴ اسفند سال جاری به مناسبت تاسیس کمیته امداد به صورت همزمان با سراسر کشور افتتاح خواهند شد.
مدیرکل کمیته امداد امام آذربایجان شرقی از وصول تعداد ۱۴ هزار و ۳۲۰ عنوان نامه اعلام مشکلات مالی مردم استان در جریان سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با اعتبار ۲۸ میلیارد تومانی اختصاص یافته از سوی دولت و بررسی مشکلات متقاضیان، کمک هزینه های درنظر گرفته شده از سوی بانک سپه به حسابهای آنان واریز گردید.
ملامهدی با بیان اینکه که حدود ۲۰ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز و ۳ هزار و ۴۰۰ دانشجو در سطح استان تحت پوشش کمیته امداد هستند بیان کرد: از این تعداد ۲۶۰ نفر دانش‌آموز نخبه هستند و در سال جاری نیز قبولی کنکور نسبت به سال گذشته افزایش صددرصدی داشته و ۶۸۰ نفر قبولی کنکور وجود داشت که سال گذشته ۳۴۰ نفر بود.
وی توانمندسازی افراد تحت پوشش را وظیفه اصلی کمیته امداد بیان کرد و افزود: مشکلات و مباحث موجود در حوزه های اشتغال، مسکن، فرهنگی و حقوقی باعث شده تا خانوارها دچار آسیب پذیری شوند اما در هر صورت حمایت های لازم در دست انجام است.
ملامهدی، با انتقاد از شائبه هایی که بعضاً در سطح جامعه از قِبل بالغ جمع آوری شده صندوق های صدقات مطرح می شود تاکید کرد: ماهانه مبلع ۶۷ میلیارد تومان به اعضای تحت پوشش حقوق پرداخت می کنیم در حالی که رقم جمع آوری شده صندوق ها ۴۳ میلیارد تومان است!
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی، تعداد ایتام سطح استان را ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان از سوی ۲۶ واحد تولیدی شاخص استان برای این عزیزان جمع آوری و بدون دخل و تصرف ما، به حسابهایشان واریز گردیده که بیشترین آنها متعلق به شرکت شیرین عسل با پرداخت ماهانه یک میلیارد تومان است.
وی از وجود ۳۲۰ مرکز نیکوکاری سطح مناطق مختلف آذربایجان شرقی با درآمد ۴۵۰ میلیارد تومانی در سال جاری جهت مساعدت به نیازمندان هم محله ای خود سخن به میان آورد و اضافه کرد: خوشبختانه ۱۱ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد از چرخه این مجموعه خارج شده و به استقلال کاری و مالی دست یافته اند.
ملامهدی در پایان اظهارات خود با انتقاد از عملکرد نامناسب برخی از ارگان ها و سازمانهای اجتماعی گفت: وقتی پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب، هنوز هم تعداد ورودی های کمیته امداد رو به فزونی است نشان می دهد که سایر دستگاه های اجرایی به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل نکرده اند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.