رئیس دانشگاه تبریز در آئین کلنگ زنی مسکن دانشگاهیان تاکید کرد؛

۴۳ هکتار از اراضی دانشگاه تبریز به طرح مسکن اساتید و کارکنان اختصاص یافت

نصراله زاده از ساختمان‌های دو طبقه‌ مسکونی با زیربنای مفید ۱۵۰ مترمربع برای هر متقاضی خبر داد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: آیین کلنگ‌ زنی مسکن دانشگاهیان دانشگاه تبریز همزمان با سایر دانشگا‌ه‌های کشور به صورت ویدئوکنفرانس با رئیس جمهوری و اعضای شورای ملی مسکن برگزار شد تا احداث بخشی از ۸۶۰ واحد خوابگاهی متاهلی این مجموعه در سال آینده به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم گفت: در راستای اجرای سیاست‌ های دولت انقلابی و تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر تامین مسکن آحاد جامعه بویژه عنایت خاص ریاست جمهوری به جامعه‌ دانشگاهی و نخبگان در خصوص حل مشکل مسکن و ایجاد امید و دلگرمی در این قشر فرهیخته، تفاهم‌ نامه‌ ای بین وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و راه و شهرسازی با تدابیر و راهبری وزرای دو وزارتخانه با موضوع تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی برای اعضای هیات علمی و کارکنان مراکز آموزش عالی کشور امضا و در خردادماه ۱۴۰۲ به دانشگاه ها ابلاغ شد.
صفر نصراله زاده افزود: با اجرای این تفاهم‌نامه‌ ارزشمند و پس از انجام مطالعات همه جانبه، در نهایت در آبان ماه ۱۴۰۲ طی تفاهم‌ نامه‌ای بین دانشگاه تبریز و اداره‌ کل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی، ۴۳ هکتار از اراضی دانشگاه تبریز موسوم به اراضی خلعت پوشان واقع در محدوده‌ شهری که با اختصاص آن خللی در برنامه‌ های توسعه‌ دانشگاه ایجاد نمی‌ شود، برای این منظور اختصاص یافت.
رئیس دانشگاه تبریز اضافه کرد: همچنین ضمن همکاری مستمر با معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و ادارات ذیربط و اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، نسبت به انجام مطالعات تکمیلی و تهیه‌ طرح تفصیلی مجموعه اقدام شد.
وی تاکید کرد: بر اساس آمار به دست آمده در خصوص تعداد خانوارهای همکاران شاغل دانشگاه تبریز، نهایتاً اراضی مذکور برای اسکان اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه تبریز با رعایت دقیق سرانه‌ های پیشنهادی طرح جامع شهر تبریز طراحی گردید.

نصراله‌ زاده اظهار کرد: با توجه به مصوبات سال ۱۴۰۱ شورای عالی مسکن و تاکید دولت بر کاهش حداکثری در میزان تراکم «نفر در هکتار» و نظر به محدودیت‌های موجود در استفاده از اراضی، طراحی به گونه‌ای انجام شد که به هر دو همکار اعم از اعضای هیات علمی یا کارکنان یک قطعه زمین برای ساخت مسکن اختصاص یابد.
وی یادآور شد: این رویکرد با نزدیکی به الگوی معماری ایرانی – اسلامی با در نظر گرفتن حدود ۲۰ هکتار از زمین به‌ عنوان فضای خالص مسکونی امکان تامین مسکن همکاران را در ساختمان‌هایی با دو طبقه‌ مسکونی و زیربنای مفید ۱۵۰ مترمربع برای هر متقاضی فراهم می‌ نماید.
رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: در راستای عمل به منویات رهبر انقلاب در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با حمایت‌های وزارت علوم ساخت تعداد ۸۶۰ واحد خوابگاهی متاهلی در دست اقدام است که ۱۲۰ واحد آن با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد، تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.