یک مدرس برجسته دانشگاه، لازمه بکارگيري هوش مصنوعي در روابط عمومی را برخورداري از هوش ارتباطی دانست؛

روابط عمومي هوشمند مدير ارتباطی هوشمند می طلبد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: مدرس دانشگاه و استاد برجسته عرصه روابط‌ عمومي ايران گفت: لازمه بکارگيري هوش مصنوعي در روابط عمومی، برخورداري از هوش ارتباطي است.
“حميد شکري خانقاه” در کارگاه آموزشي تحت عنوان “روابط عمومي نوين و بکارگيري ابزارهاي هوشمند” در تبريز با تاکيد بر اينکه روابط عمومي ها بايستي در درجه اول هوش ارتباطي و رسانه‌اي خود را ارتقا دهند بعد وارد حوزه هوش مصنوعي و کارکردهاي آن شوند افزود: راز هوشمندي روابط عمومي ها در ديدن ناديده ها و شنيدن ناشنيده هاست.
وي با بيان اينکه روابط عمومي راهبردي از تخصص بالايي در رمزگذاری و رمزگشايي از نمادها و نشانه هاي ارتباطي کلامي و غيرکلامي و چگونگي بازخواني و واکنش مناسب ارتباطي‌ در نظام ارتباطات سازماني برخوردار است اضافه کرد: هوش ارتباطي روابط عمومي ها بايد در راستاي حل مسائل ارتباطي در هنگام بروز رويدادهاي هشدار دهنده و مسائل پيش روي سازمان مثل بحران ها و شايعه سازي ها و اتخاذ راهبردهاي ارتباطي هوشمندانه در رسانه ها و شبکه هاي اجتماعي باشد.
استاد برنامه‌ريزي راهبردي ارتباطي و مديريت استراتژيک ارتباطات انساني در دانشگاه‌ با بيان اينکه روابط‌عمومي‌ها در حال حاضر، از نبود نگرش ارتباطي راهبردي رنج مي‌برند و بعضاً صرفآ متولي امور عمومي شده‌اند تاکيد کرد: رويکرد منفعلانه، روزمرگي، کليشه‌ گرايي و نداشتن چشم‌ انداز و استراتژي ارتباطي از آفت‌های کار روابط‌عمومي‌هاست که اين معضل صرفاً با هوش مصنوعي کاربرمحور حل نمي شود، هرچند که هوش مصنوعي در روابط عمومي ها و سازمانهاي متبوع آن‌ها، پتانسيل بالايي در کمک به حل مسائل و دغدغه هاي ارتباطي دارد اما اين ظرفيت براي مديران و وکارشناساني که فاقد هوش ارتباطي و رسانه‌اي هستند، بي خاصيت، خطرناک ، نااميد کننده و گمراه کننده خواهد بود.
نويسنده کتاب برنامه‌ريزي راهبردي ارتباطي در روابط‌ عمومي با بيان اينکه روابط‌ عمومي‌ها اگر می خواهند آينده‌ داری و آينده پژوهي کرده، وارد دنياي متاورس شده و از مزيت های هوش مصنوعي بهره ببرند، بايد قبل از هر اقدام به تفکر مهندسي و مديريت راهبردي ارتباطي مجهز شده و استراتژيست رسانه اي و ارتباطي مورد اعتمادي براي سازمان باشند ادامه داد: مهندسي ارتباطي معماري ارتباطات کاربردي و توصيفي فني و حرفه اي از واقعيت‌ ها، ارائه راه‌ حل‌هاي ارتباطي، استانداردسازي نظام ارتباطات و فرآيندي منسجم از فعاليت‌ها و روندهاي ارتباطي است.
معاون برنامه‌ريزي ارتباطي و مطالعات افکار‌عمومي وزارت جهاد کشاورزي تاکید کرد: اين مهندسي شامل ارائه الگويي فني از يک سيستم و الگوريتم هوشمند ارتباطي ـ رسانه اي و نمايانگر ساختار کليدي و هسته مرکزي موثر بر شاخص ارزيابي عملکرد آن، نشانگرهاي ارتباطي شبکه حاکم بر آنها، اصول و قواعد اساسي در طراحي هوشمندانه ارتباطي و تکامل نظام ارتباطات يکپارچه در گذر از روابط عمومي سنتي به روابط عمومي مدرن در گذر زمان است.
شکری خانقاه یادآور شد: مديران و کارشناسان روابط‌ عمومي به اين نکته توجه کنند همچنان که براي ايجاد مديريت دانش بايد از مسير مديريت ناداني عبور کنند، لازمه بکارگيري هوش مصنوعي، برخورداري از هوش ارتباطي است، هوش مصنوعي تسهيلگري مدرن براي هوش طبيعي انساني است و به تنهايي کارساز نيست، لذا روابط عمومي هوشمند، مدير ارتباطي هوشمند می طلبد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.