خلق حماسه سیاسی انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در تبریز؛

حضور سرنوشت ساز

عصرآزادی آنلاین/ سرویس سیاسی: از ساعات اولیه روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ که دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار شد تمام امکانات از حیث آمادگی برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات فراهم گردید.

مسجد آیت الله انگجی تبریز به عنوان یکی از حوزه های اصلی اخذ رای در شهر تبریز به شمار می رود که طی آن، شخصیت‌های ورزشی، علمی، فرهنگی و هنری و نیز مقامات استانی دوشادوش مردم در این حماسه سیاسی شرکت کرده و آرای خود را به افراد اصلح دادند.
استقبال رای اولی‌ها و دانشجویان نیز از نکات جالب توجه این دوره از انتخابات بود که دانشگاه های آذربایجان شرقی از آنها دعوت نمودند تا در فضای رقابتی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس برای دادن رای، پای صندوق‌های رای حاضر شوند.
علیرغم تبلیغات مسموم دشمنان، گمانه زنی هایی مبنی بر کاهش تعداد مشارکت کنندگان وجود داشت که این قضیه نیز محکوم به شکست شده و گروه ها و اقشار مختلف مردم با حضور باشکوه خود در پای صندوق های رای به خلق حماسه ای دیگر پرداختند.

انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ فرصتی برای نشان دادن نظام مردم سالاری دینی و حاکمیت نظام است که چهار راهبرد اصلی رقابت، سلامت انتخابات، امنیت و مشارکت برای حضور حداکثری را در دستور کار خود قرار داد.
مردم آذربایجان شرقی در این دوره از انتخابات به ۱۹ نفر از کاندیداهای مجلس رای دادند که حوزه انتخابی تبریز، آذرشهر و اسکو برای انتخاب ۶ نماینده به پای صندوق های رای رفتند.
شایان ذکر است در آذربایجان شرقی تعداد دو هزار و ۴۸۷ شعبه اخذ رأی ثابت و ۷۳۶ شعبه نیز به صورت سیار در اختیار ۳ میلیون و ۳ هزار و سه هم استانی واجد شرایط این منطقه قرار گرفت تا علیرغم مشکلات موجود جامعه به ویژه در عرصه اقتصادی، در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.