در دیدار مدیران و فعالان برگزیده کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد آذربایجان شرقی با استاندار مطرح شد؛

نهضت بازگشت به مسجد در سایه مردمی سازی فعالیت های فرهنگی

استاندار: ارزش دو ساعت سخنرانی به اندازه یک فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ ای هم نیست
عصرآزادی/ سرویس فرهنگی: استاندار آذربایجان شرقی در دیدار خود با جمعی از مدیران مسئول منتخب و فعالان برگزیده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: دولت وظیفه زمینه سازی، بسترسازی و حمایت از فرهنگ را دارد، البته کار فرهنگی، لذتبخش و سخت است و بنده نیز محصول پایگاه‌ها و کانون‌های مساجد هستم.
“مالک رحمتی” با بیان اینکه تا جایی که در اختیار و توان استانداری است در خدمت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستیم افزود: ماحصل کار فرهنگی، تربیت نیروی انسانی است که اگر خروجی کانون‌ها، نیروی انسانی کارآمد، متخصص و دغدغه مند باشد، این کانون‌ها به هدف خود رسیده‌ اند.
وی با اشاره به رسالت مهم کانون‌های مساجد در راستای مرکزی برای تربیت نیروی انسانی دغدغه مند، انقلابی، جهادی و ولایی اضافه کرد: متاسفانه شاهد غفلت توجه به بانوان هستیم اکنون نیمی از ترکیب جمعیتی استان بانوان هستند بر این اساس کانون‌های فرهنگی و مساجد باید توجه ویژه به بانوان و دختران داشته باشند؛ حوزه‌ای که دشمن به عنوان نقطه ضعف بر روی آن دست گذاشته است.
رحمتی با اشاره به لزوم توجه به بخش هنر در کانون‌های مساجد تاکید کرد: اثربخش ترین عامل تاثیرگذار بر جوانان، هنر است و کانون‌ها باید در اجرا و عمل به هنر و ابزارهای جدید آن در جامعه توجه کنند چون ارزش دو ساعت سخنرانی حتی به اندازه یک فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای هم نیست.
مدیر ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي نیز مسجد محوری، مردم محوری و تلاش برای تحقق عدالت فرهنگی در مناطق محروم و کم برخوردار را از اولویت های سه گانه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برشمرد و گفت: نهضت بازگشت به مسجد در سایه مردمی سازی فعالیت های فرهنگی اتفاق خواهد افتاد.
“مرتضی شفیعی” افزود: با هدف تحقق عدالت فرهنگی تاسیس و راه اندازی ۳۱ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد مناطق محروم، مرزی و روستایی و تاسیس و راه اندازی ۷۲ باب کانون تخصصی خواهران در سال جاری انجام گرفته که در حال حاضر تعداد کانون‌هاي شناسنامه دار استان نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۸ برابری و تعداد اعضای ثبت شده این کانون ها نیز رشد چهار برابری داشته است.
وی با اشاره به برگزاری ده ها مورد دوره‌های آموزشی و هنری رایگان، طرح اوقات فراغت طرح مسجد پایگاه قرآنی و جشنواره های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری مختلف اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴۰ پایگاه قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد در موضوع ارائه آموزش های قرآنی و برپایی محافل قرائت مجلسی قرآن  فعالیت دارند.
شایان ذکر است در این جلسه تعدادی از مدیران مسئول، نمایندگان و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.