بانک ایران زمین در راستای مسوولیت اجتماعی بدعتی نو پایه ریزی کرد

عصرآزادی/ سرویس بانک و بیمه: بانک ایران زمین در راستای مسوولیت اجتماعی خود  با مشارکت در “طرح ملی توانمندسازی محلات” بدعت نویی را برای کشوریایه ریزی کرد .

عصرآزادی– فراز پیمان  چندی پیش تفاهمنامه همکاری مشترک طرح ملی توانمندسازی محلات” توسط مدیران عالی بانک ایران زمین و بنیاد آینده سازان محلات (باما)  با حضورمجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردارامضا  شد؛ که بانک ایران زمین در این فرایند نقشی کلیدی در نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی  ایفا کرد.

بانک‌ها به عنوان نهاد‌های مالی و اقتصادی، نقش مهمی در توسعه اجتماعی جامعه دارند، آن‌ها باید نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود حساس باشند  و در جامعه به عنوان یک شرکت مسئول شناخته شده باشند.

بانک ایران زمین  ، مسئولیت‌های اجتماعی بسیاری را در قبال جامعه و مشتریان خود دارد. این بانک با توجه به نقش مهمی که در حوزه بانکداری ایران دارد، تاکنون توانسته است نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبندباشد ونام خوبی برای خود به یادگاربگذارد.

بانک ایران زمین،  یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی ایران ،  باامضای این تفاهمنامه که با مشارکت نهادهای چهارگانه کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، سازمان جمعیت هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  ؛ صورت گرفت ؛ نشان داد که به خوبی به اهمیت این موضوع واقف است و منفعت و رفاه اجتماعی را نسبت‌ به کسب سود در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

گذشته از اینکه اجرای چنین طرحی می تواند تعریفی ازبانکداری دیجیتال را برای ما رقم بزند که امور بانکی را براساس نیاز مشتری طراحی و در اختیار مشتریان قراردهد،  می تواند نقطه عطفی در نظام بانکی کشور قلمداد شود؛ به گفته کارشناسان ، بانک ایران زمین در این فرآیند بدعت نویی را برای کشور پایه ریزی خواهد کرد.

همچنین این طرح، که  با هدف تأمین خدمات در پنج حوزه شامل مسکن، اشتغال، سلامت، تغذیه و پوشاک و تحصیلات در 2020 محله کمتر برخوردار کشور اجرا خواهد شد ، به گفته آقامحمدی ” عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بانک ایران زمین با مشارکت در این طرح تحول بزرگی برای پیشرفت و توسعه کشور و اشتغال جوانان و رفاه هموطنان  ایجاد خواهد کرد.

حال گذشته ازچند و چون اجرا ومزایای این طرح برای قشرکم بر خوردارآنچه مهم است عملکرد بانک ایران زمین در پیش قدم شدن در اجرای این قبیل از طرحهاست . مدیر عامل  این بانک، برای اجرای این طرح بزرگ و ملی تاکید کرد که تمام توان خود را در پیشبرد آن بکار خواهد گرفت و دراین راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

عبدالمجید پورسعید ، اجرای  این طرح را عاملی موثردر جهت رشد و توسعه جامعه و کشورمی داند  و یادآور می شود که بانک ایران زمین در راستای اجرای وظیفه مسئولیت اجتماعی سازمانی با بهره گیری از تمام امکانات و پتانسیل خود، در جهت توسعه تولید داخلی و ایجاد کسب و کار برای جوانان این سرزمین، حرکت خواهد کرد.

آری، همانطور که پور سعید به ایجاد کسب و کار برای جوانان   تاکید دارد ویاد آور می شود: موضوع حمایت از جوانان و کسب و کارهای نوپا یکی از مباحث پر اهمیت در کشور است، حضور جوانان در بازارهای مالی و رقابتی و همچنین تقویت تولیدات در جامعه،

بانک ایران زمین یکی از جوان‌ترین بانک‌های فعال در حوزه اقتصاد توانست ، درراستای مسولیت اجتماعی در سال جاری با طراحی سرویس های مختلف بانکی در بخش تولید داخلی و حمایت از کسب و کارهای خرد تمام توان خود را به کار گیرد، تا خدماتی متمایز به مشتریان خود ارائه نماید.

پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، توسعه کسب و کارهای خرد و تولیدات داخلی و حمایت از جوانان را یکی از اولویت های اصلی در پیشرفت نظام اقتصاد کشور می داند و  معتقد است که خدمات  باید طوری طراحی شود که برای مشتریان ارزش افزوده ای متمایز از آنچه در گذشته ارائه می شد، داشته باشند.

به گفته وی،   بانک ایران زمین با این رویکرد توانسته دربخش خدمات دیجیتال بانکی سرمایه گذاری خوبی انجام دهد.

مدیرعامل بانک ایران زمین، همچنین  این نوید را به افرادی که می خواهند کسب و کار خود را توسعه بدهند داده است که  اشخاصی که در حال ارائه سرویس به مردم و توسعه کسب و کار و تولیدات خود هستند، مسیر خدمات بانکی خود را می توانند از طریق بانک ایران زمین و بستر ایجاد شده در این مسیر انجام دهند.

پورسعید،  همچنین  نقش بانک ها را به عنوان یکی از بخش های تامین مالی اقتصاد کشور را مهم دانسته وازبانکها می خواهد به عنوان یکی از اساسی ترین بخش‌های تامین مالی و اقتصادی می رود، قرار گرفتن در کنار تولید و تامین بخش مهمی از اعتبار حوزه تولید کشور است

همچنین در راستای مسوولیت اجتماعی بانک ایران زمین می توان به اعطای تسهیلات کمک هزینه ثبت نام خرید خودروی وارداتی ، مشارکت درابر پروژه ریلی شرق ایران،اهتزاز پرچم بانک بر فراز قله دماوند ، تلاش در جهت ورود به عرصه بانکداری دیجیتال و… اشاره کرد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.