پاسخ صداوسیما به نظام پرستاری درباره سریال «هفت سر اژدها»

مرکز سیمافیلم در واکنش به برخی حاشیه‌ها درباره سریال رمضانی «هفت سر اژدها»، توضیحاتی را منتشر کرد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، توضیحات مرکز سیما فیلم بدین شرح است:

“به نام خدا

اخیرا در جریان پخش یکی از قسمت‌های سریال «هفت سر اژدها» که به موضوع فساد و صاحبان رانت و اشرافیت می‌پردازد، ادای چند کلمه از سوی یکی از شخصیت‌های منفی سریال موجب شده تا برخی مسئولین سازمان نظام پرستاری نه تنها موضوع را به‌عنوان توهین به پرستاران تلقی کنند، بلکه به صراحت عنوان کنند که سازمان صدا و سیما آن گونه که شایسته است کاری برای پرستاران انجام نداده است. بنا به وظیفه‌ی همیشگی رسانه ملی در خصوص رفع ابهامات پیش آمده در این‌جا به ذکر چند نکته اشاره می‌شود:

الف. بدیهی است که اگر ذم و قدح یک انسان از زبان شخصیتی منفی مطرح شود، در واقع آن انسان را مدح کرده‌ایم چون مخاطب نسبت به گویندهٔ آن ذم و قدح احساس نفرت دارد و با سخنان او همراه نیست. در «هفت‌سر اژدها» کسی که به پرستاران عزیز با زبان توهین‌آمیز سخن می‌گوید یکی از منفورترین شخصیت‌های سریال و از شخصیت‌های رانت‌خوار است. اساس این صحنه همین بوده که نشان دهد عده‌ای از دماغ فیل افتاده به مردم زحمتکش ایران با چه چشمی نگاه می‌کنند. آیا اگر شخصیت‌های شمر و یزید در سریالی تاریخی علیه یکی از شخصیتهای مقدس تاریخی سخنان ناروایی بگویند، وهن آن شخصیت شده است؟

ب. سازمان صدا و سیما را متهم کرده‌اند که با وجود مجاهدت‌های جامعه پرستاری کشور در این باره کاری شایسته نکرده‌اند. در جریان همه‌گیری کووید رسانه ملی تولید سه سریال مختلف در زمینه ایثارگری جامعه پرستاری را پیش برد که با صرف میلیاردها بودجه و بدون هیچ کمکی از سوی معترضین فعلی، و فقط بنا به احساس وظیفه ملی سازمان صدا و سیما در قبال پرستاران عزیز کشور با نام‌های «آزادی مشروط»، «محرمانه» و «بیست کووید» تولید و پخش شد.

ج. قابل پیش‌بینی بود که ساختن سریالی با موضوع اشرافیت و فساد و رانت به تدریج حملاتی را متوجه سازمان صداوسیما کند. به هر روی رسانه ملی پیگیر حقوق خود و کشف واقعیت در این زمینه خواهد شد اما این اتهامات‌ مخاطبان بیشتری را به پای تماشای سریال خواهد آورد تا مردم شریف ایران خود درباره واقع امر داوری کنند، که بهترین داور کارنامه این رسانه، مردم شریف ایران هستند.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.