امدادرسانی نیروهای عملیاتی هلال احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۳

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: تا هفتمین روز از طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۵ نفر امدادرسانی کردند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، بابک محمودی، اظهارکرد: از تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱ فروردین ماه ۱۴۰۳، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی هزار و ۳۷ مورد عملیات امدادی توسط نیروهای این جمعیت صورت گرفته است.

وی افزود: ۵۳۳ مورد جاده ای «معادل ۵۱ درصد»، ۳۹ مورد کوهستان «معادل ۴ درصد» و حادثه جوی ۵۸ مورد معادل «۶درصد» انجام شده است.

محمودی کل دریافت کنندگان خدمات امداد و نجات در کشور را ۵۲۵۵ نفر عنوان کرد و افزود: ۳۷۹ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۷۹۴ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند، ۱۷۶ نفر به مناطق امن انتقال داده شد و  ۴۴۴ نفر نیز اسکان اضطراری داده شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: همچنین برای ۹۲ نفر در حوادث و سوانح جاده ای عملیات رهاسازی صورت گرفت و برای  هزار و ۷۸۱ نفر سنجش میزان قند و فشار خون انجام شد.

محمودی گفت: به هموطنان توصیه می‌شود سفرهای نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند و در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند. و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.