مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خبر داد

احداث حدود ۵۰۰ واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی سپاه عاشورا در مرند

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از احداث حدود ۵۰۰ واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی سپاه عاشورا در مرند خبر داد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین: احد موسوی در سفر به شهرستان مرند و طی بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن این شهرستان گفت: در شهر مرند تعداد ۲۵۰۸ متقاضی دارای تایید نهایی هستند که تاکنون بالغ بر حدود ۷۰۰ واحد مسکونی از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در اراضی دولتی شهرک میلاد مرند تعریف و عملیات اجرایی آن‌ها شروع شده است.

وی افزود: برای آن دسته از متقاضیانی که نسبت به واریز سهم آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی خود اقدام کرده و همچنین برای برخی از متقاضیان حائز شرایط تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز بدون واریز آورده اولیه؛ تخصیص پروژه انجام شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۴۴۰۰ واحد از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا در شهرهای سهند، مراغه و مرند اجرا می‌شود که از این تعداد، عملیات اجرایی حدود ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر مرند آغاز شده و در حال حاضر بعضی واحدها در مرحله اجرای اسکلت و بعضی از پروژه‌ها هم در حال سفید کاری و اتمام هستند و از زمان شروع عملیات اجرایی از پیشرفت فیزیکی مناسب برخوردارند و انتظار می‌رود تا هفته دولت و دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسند.

موسوی با اشاره به ماموریت ویژه سازمان بسیج سازندگی در حوزه محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی و کاهش فقر، تشریح کرد: بر اساس ماموریت ویژه بسیج سازندگی، ساخت مسکن تحت کارگزاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در اولویت قرار گرفته و مقرر شده است طی دو سال حدود ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر مرند تحت کارگزاری سازمان بسیج سازندگی اجرا و تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان مسئول نظارت و تکمیل مساکن نهضت ملی استان است و بصورت منظم و مستمر از پروژه‌های در حال اجرای استان بازدید و نظارت انجام می‌شود و به زودی نیز عملیات اجرایی ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی دیگر آغاز خواهد شد.

وی گفت: در اولین فرصت نشست خبری با اصحاب محترم رسانه برگزار و جزئیات بیشتری در مورد روند عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در استان و تخصیص اراضی برای متقاضیان جوانی جمعیت ارائه خواهد شد.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.