معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تاکید کرد

استمرار حضور فعال دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان سفرهای نوروزی تا ۲۵ فروردین در آذربایجان‌شرقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر استمرار حضور فعال دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان سفرهای نوروزی تا ۲۵ فروردین تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها آمادگی خود را برای تامین امنیت و آرامش مسافران و خدمت به مردم حفظ کنند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین: جبارعلی ذاکری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با اشاره به تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر هدف‌گذاری افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگر به استان، گفت: تحقق این امر نیازمند تدوین برنامه عملیاتی و تمهید مقدمات از سوی همه بخش‌های مرتبط بویژه حمل‌ونقل عمومی و مراکز اقامتی است.

وی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست برنامه‌های عملیاتی خود را برای تحقق این هدف در قالب طرح‌های پیشنهادی ارائه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین وضعیت مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌شهری را در استان، غیرقابل قبول دانست و گفت: باید با افزایش تعداد مجتمع‌ها، یک فضای رقابتی در این زمینه ایجاد کنیم تا شاهد افزایش کیفیت خدمات این مجتمع‌ها باشیم.

وی با اشاره به افتتاح سه مجتمع بین‌راهی در روزهای اخیر و در دست ساخت بودن ۱۷ مجتمع دیگر، از اداره کل راهداری استان خواست با تشکیل یک کارگروه فنی، مکان‌های مناسب برای ساخت مجتمع‌های جدید را شناسایی و پیشنهاد کند.

ذاکری با اشاره به آمار میانگین ۶۰ فوتی ماهانه در تصادفات جاده‌ای استان، گفت: کاهش نسبی آمار تلفات در پرترافیک‌ترین ایام سال، یعنی تعطیلات نوروزی، ناشی از تشدید کوتاه‌مدت اقدامات نظارتی است، اما برای کاهش آمار در طول سال، نیازمند اقدامات زیرساختی و بلندمدت مانند بهبود وضعیت راه‌ها و ارتقای کیفیت خودروها هستیم.

وی افزود: انتظار داریم با افتتاح چند پروژه مهم راه‌سازی در استان در سال ۱۴۰۳، شاهد کاهش تعداد قابل توجهی از تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تعیین تکلیف مراکز اقامتی غیررسمی، حضور مستمر و موثر بازرسان تنظیم بازار برای کنترل قیمت‌ها و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در ایام پیش رو تاکید کرد.

مدیران دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر هم در این جلسه گزارشی از اقدامات خود را ارائه کردند.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.