نجف زاده: به معنای واقعی کلمه باشگاه هستیم

مدیر عامل باشگاه مس سونگون گفت: مس سونگون به معنای واقعی کلمه باشگاه بوده و بخش بزرگی از بار ورزش قهرمانی استان آذربایجان‌شرقی بر دوش این باشگاه است.
عصرآزادی آنلاین، یاسر نجف زاده در دیدار اعضای باشگاه مس سونگون با دکتر ستوده نژاد مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، اظهار شد: در سال ۱۴۰۲ در بسیاری از رشته های ورزشی به اهداف صد در صدی خود دست یافتیم و در  تمامی مسابقاتی که مس سونگون حضور داشت، روی سکو قرار گرفت.
نجف زاده گفت: در ایجاد زیرساخت ها تلاش کردیم شان باشگاه مس سونگون را بالا ببریم  و این نوید را می دهم که بعد از ۱۲ سال باشگاه مس سونگون صاحب یک آپارتمان ۵ طبقه، موزه مشاهير، ساختمان اداری و مهمانسرا شده و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی افزود: همچنین یک سوله ورزشی در ورزقان در اختیار باشگاه قرار گرفته که مجهز به چندین رشته ورزشی شده و در اختیار مردم ورزقان قرار گرفته است که در این خصوص از مدیران مجتمع معدن مس سونگون ورزقان کمال تشکر را داریم.
مدیر عامل باشگاه مس سونگون تصریح کرد: در رشته فوتسال با توجه به مشکلات عدیده به وجود آمده نهایتا به مقام دوم لیگ برتر نائل شدیم این در حالی بود که این تیم متاسفانه دارای حاشیه های بسیاری بود که بعدا مفصل درباره آن بحث خواهم کرد، این در حالی بود که تیم های پایه جور تیم بزرگسالان کشید، تیم امید به مقام دوم لیگ برتر بعد از چندین سال، تیم جوانان به مقام دوم دسته یک و برای اولین بار صعود به لیگ برتر، و تیم نوجوانان به مقام دوم مناطق و صعود به لیگ دسته یک کشور نائل شد.
بومی گرایی در کنار جوانگرایی در والیبال  خیلی زود جواب داد و  امسال تیم والیبال مس سونگون تا آستانه صعود به لیگ برتر پیش رفت ودر نهایت مقام سومی مسابقات را کسب کرد، در روزهای  نخستین سال جدید هم ۴ بازیکن والیبال مس سونگون به تیم ملی جوانان دعوت شدند.
تیم فوتبال باشگاه جز کم هزینه ترین تیم های حاضر در لیگ دسته یک کشور می باشد و از لحاظ هزینه کرد جز ۵ تیم آخر جدول می باشد اما با وجود مشکلات بسیار در ابتدای کار، با تغیرات اعمال شده الحمدالله با استفاده از جوانان نخبه بومی در کنار باتجربه ها ودر پیش گرفتن تمرینات منظم توانسته است در فاصله ۹ هفته مانده با پایان لیگ جایگاه هفتم جدول را کسب نماید. در حال حاضر از ۳۰ نفر بازیکن ۲۲ نفر بومی استان می باشند که در واقع این باشگاه تبدیل به محلی مناسب برای رشد و توسعه فوتبال آذربایجان شده است.
تیم شیرجه باشگاه با ۷ شیرجه رو بومی و دو نفر  ملی پوش علاوه برنایب قهرمانی لیگ برتر در بخش تیمی دو سوم مدال های طلای بخش انفرادی را کسب نمود که در واقع در بخش انفرادی قهرمان لیگ برتر کشور شد.
در بحث تکواندو تیم نوجوانان و جوانان مس سونگون در لیگ برتر حضور داشتند که قهرمانی نوجوانان پسران و مقام چهارم بانوان عملکرد بسیار خوب تکواندو مس را حکایت داشت ضمن اینکه ۲ تکواندوکار دختر و یک مربی خانم به همراه یک تکواندوکار پسر از باشگاه مس سونگون به تیم‌ملی دعوت شدند.
در  شمشیربازی سال گذشته تمامی نفرات تیم ملی در باشگاه مس سونگون حضور داشتند اما امسال با تغییر سیاست  باشگاه، با تیمی بومی به همراه دو ملی پوش آذربایجان شرقی در مسابقات حضور یافته و فعلا تیم مس سونگون نایب قهرمان لیگ برتر است و الحمدالله آقای باهر ارسباران بعنوان اولین المپیکی استان با حمایت های باشگاه توانست مجوز حضور در المپیک پاریس ۲۰۲۴ را بگیرد.
در دوچرخه سواری هم در  تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان برای اولین بار حضور داشتیم که مقام چهارمی تیمی را با اختلاف ناچیز در بین ۱۵ کشور توانستیم کسب کنیم و در تلاش هستیم امسال حضور پررنگی در مسابقات داشته باشیم.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.