وحید پاکزاد: این همه تبعیض در بین رشته های ورزشی خوب نیست

مربی و ورزشکار پرافتخار آذربایجان شرقی در رشته کیک بوکسینگ گفت: این همه تبعیض در بین رشته های ورزشی خصوصا فوتبال با سایر رشته ها اصلا خوب نیست.

عصرآزادی آنلاین: آقای پاکزاد به مناسبت سال جدید، یه خاطره خوب و یه خاطره بد ورزشی از فعالیت های چندین سال، اگه مصادف با عید نوروز شده بود بفرمایید.

ابتدا بد رو بگم که بعدش شیرینی خاطره خوب، کام خاطره تلخ رو شیرین کند

عید سال ۱۳۹۷ بود که بعنوان بازیکن در اردوی تیم‌ملی O-SPORT که در استان اردبیل برگزار می شد حضور داشتم.
این در حالی بود که همه مشغول دید و بازدید و تفریح و مسافرت بودن، ولی ما تو رژیم و تمرین و اردو بودیم و صبح و عصر تمرین می کردیم.
قسمت تلخش این بود که پس از اینهمه سختی و تمرینات طاقت فرسا و دوری از خانواده در موعد عید،  ویزای تیم ملی ایران جهت اعزام به یونان صادر نشد و از این مسابقات جا ماندیم.

و خاطره خوش، حضور در کمپ تمرینی مکث موی تای تایلند بود که مصادف شده بود با عید نوروز سال ۹۶ که دوره تمرینی بسیار مفید و موثری برام واقع شد.

آقای پاکزاد شما یکی از فعالترین های رشته های رینگی محسوب می شوید.. در سال ۱۴۰۲ چه مسئولیت ها و سمت های در جهت پیشبرد رشته کیک بوکسینگ به شما محول گشته بود؟

سال ۱۴۰۲ سال بسیار پرکاری برایمان بود.
انتصاب ریاست کمیته کیک بوکسینگ wasco استان آذربایجانشرقی که بنابدلایلی در آذر ماه استعفا دادم.
انتصاب ریاست سبک کیک بوکسینگ imao استان آذربایجانشرقی
انتصاب مسئولیت برگزاری و هماهنگی اولین فستیوال رشته های رزمی استان آذربایجانشرقی
انتصاب کمیته فنی انجمن ملی کیک بوکسینگ هیات رزمی استان آذربایجانشرقی
از مسیولیت هایی بود که به بنده محول شده بود و خدا را شکر سعی کردم در وظایف محوله برای شهر و استانم مثمرثمر باشم.

آقای پاکزاد شما بعنوان تنهاترین داور تبریزی تیم ملی، در سال ۱۴۰۲ چه قضاوتها و داوریهایی انجام دادید؟

۱۴۰۲ سال ورزشی خوبی بود، به قضاوتهایی که در این سال انجام دادم می توانم به؛
داوری در مسابقات بین المللی کیک بوکسینگ imao بعنوان تنهاترین داور از استان آذربایجانشرقی
قضاوت در مسابقات سوپرفایت گراپلینگ کیک بوکسینگ
قضاوت در مسابقات استانی کیک بوکسینگ imao
قضاوت در مسابقات کشوری کیک بوکسینگ wasco
قضاوت در مسابقات کشوری کیک بوکسینگ imao
اشاره کنم.

و در مورد برگزاری مسابقات چه فعالیتهایی داشتید؟

برگزاری مسابقات قهرمانی استانی کیک بوکسینگ wasco آذربایجان شرقی و اعزام تیم منتخب به مسابقات کشوری و کسب ۱۶ مدال از ۱۸ بازیکن
برگزاری مسابقات قهرمانی استانی کیک بوکسینگ imao که برای اولین بار بصورت سوپرفایت و با مراسم کنفرانس خبری با حضور اصحاب رسانه و‌ مطبوعات در سطح کیفی بسیار بالا برگزار کردیم.
اعزام دو بازیکن استان به مسابقات بین المللی کیک بوکسینگ imao و کسب ۳ کمربند طلایی بین المللی و سوپرفایت
برگزاری مسابقات سوپرفایت گراپلینگ کیک بوکسینگ در استایل K-1
برگزاری فستیوال ورزش های رزمی هیات انجمن های ورزشهای رزمی استان آذربایجان شرقی

چه برنامه هایی برای سال ۱۴۰۳ در نظر دارید؟

با توجه به تقویم ورزشی سازمان کیک بوکسینگ imao ایران که بنده نماینده این سبک در استان آذربایجان شرقی هستم،  برنامه های سال جدید رو نسبت به تقویم سازمان تنظیم کردیم.
و در سال جدید برگزاری مسابقات انتخابی imao استان جهت اعزام به مسابقات کشوری-جایزه نقدی- و بین المللی در دستور کارمون هست.
جهت ارتقا درجات مربیان سبک، تصمیم داریم مجوز میزبانی دوره های مربیگری. داوری. دان رو برا تبریز بگیریم تا اساتید عزیز متحمل صرف زمان و هزینه جهت حضور در تهران نشن.
همچنین جهت ایجاد انگیزه در بین قهرمانان، سعی در برگزاری مسابقات سوپرفایت طبق استانداردهای بین المللی در استان آذربایجان شرقی داریم.
از دیگر برنامه هایمان می توانم به برگزاری تمرینات مشترک شهرستانی در بین باشگاه های imao استان اشاره کنم.

وضعیت کیک بوکسینگ تبریز در حال حاضر چگونه است؟

بازیکنان کیک بوکسینگ استان روزبروز بهتر و فنی تر میشن و با کمی سرمایه گذاری بر روی این بازیکنان و ایجاد انگیزه شاهد درخششان در میادین ملی و جهانی خواهیم بود.
ولی متاسفانه ورزش در کشور ما فقط در فوتبال خلاصه می شود و همه هم‌و‌غم مسئولین، فوتبال است. فوتبالی که هیچ نتایج درخشانی برای تبریز کسب نکرده است.
جالبه برام، رشته ای مثل فوتبال که میلیاردها خرجش میشه و هیچ افتخاری کسب نمی کنند بازم حمایت می شوند، ولی ورزش های انفرادی که با هزینه شخصی در میادین بین المللی و جهانی پرچمداری می کنند و نام ایران و استان رو بالا می برند، ذره ای حمایت نمی شود.
این همه تبعیض در بین رشته های ورزشی اصلا خوب نیست.

و سخن پایانی:

از مسئولین صداوسیما خواهشمندم با پخش مسابقات کیک بوکسینگ، فضایی برا جذب اسپانسر در این رشته ها مهیا سازند تا با ورود اسپانسرها و تزریق پول شاهد پیشرفت این رشته ها در جامعه باشیم.
از صاحبان صنایع و اصناف و کارخانجات و نهادها و ارگانها خواهشمندم با حمایت از مسابقات استانی کیک بوکسینگ و بازیکنان این رشته که با جیب خالی برای شهر و استان مان افتخارآفرینی می کنند، فضایی برای تبلیغ برند خود و همچنین ایجاد انگیزه مضاعف برای ادامه راه این ورزشکاران مهیا سازند.
و در نهایت از ریاست محترم هیات انجمن های رزمی استان جناب اقای دکتر یوسف جاویدان بخاطر تلاش های شبانه روزیشان کمال تشکر و قدردانی را دارم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.