مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد آذربایجان‌ شرقی از رونق فعالیت پایگاه های قرآنی این استان خبر داد؛

آذربایجان شرقی در اندیشه توسعه و حمایت از پایگاه های قرآنی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز ۱۴۰۳ و بهار طبیعت گفت: ویژه برنامه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری متنوعی برای اجرا در ماه رمضان و استقبال از ایام نوروز پیش بینی شده بود که با هماهنگی های انجام شده در سطح کانون های مساجد در حال اجراست.
“مرتضی شفیعی” با توصیف پایگاه های قرآنی مساجد به عنوان مهمترین مراکز اجرای برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان افزود: بیش از یکصد پایگاه قرآنی در سطح کانون های مساجد استان فعال است که در ماه مبارک رمضان با حضور مردم مومن و روزه‌ دار استان بالاخص نوجوانان و جوانان از رونق خوبی برخوردار شده و فعالیت‌های آنها در ایام نوروز تعطیل نشده است.
وی، برگزاری کُرسی های تلاوت با حضور قاریان ممتاز استانی و کشوری، محافل روزانه اُنس با قرآن، جلسات تفسیر و ختم قرآن، کلاس‌های آموزش قرآن در رشته های مختلف، تجلیل از فعالان قرآنی و جشن روزه اولی ها، را از محوری ترین برنامه ها قرآنی این پایگاه‌ها عنوان کرد و افزود: این برنامه ها از روز اول ماه رمضان در کانون های مختلف شهری و روستایی استان اجرا می شود و با برنامه ریزی های انجام شده زمینه حضور در این برنامه ها به شکل خانوادگی فراهم شده است.
شفیعی خاطرنشان کرد: توسعه و حمایت از پایگاه های قرآنی در دستور کار است و ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی را برای تقویت فعالیت این مؤسسات و مراکز قرآنی فراهم کرده است.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری استان یادآور شد: در کنار رونق برنامه های قرآنی، برنامه های فرهنگی نیز در ماه رمضان و ایام نوروز به شکل ویژه برگزار شده که می توان به حضور گروه های سرود نوجوانان کانون فرهنگی – هنری شهید اجاقی و کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) در برنامه “حوالی بهشت” شبکه استانی سهند و اجراهای میدانی این گروه های سرود در جشن های میلاد امام حسن (ع) اشاره کرد.
وی تاکید کرد: فعالیت های هنری یکی از ابزارهای موثر در زمینه انتقال و درونی سازی مضامین دینی، قرآنی، تربیتی و پرورشی بویژه در مورد کودکان و نوجوانان بوده و ساماندهی، حمایت، آموزش و توسعه گروه‌های سرود و نمایش از دیگر برنامه های مهم این ستاد است.
شایان ذکر است مراسم تحویل سال نوی ۱۴۰۳، مراسم شب های قدر، یادواره شهدا، جشن میلاد امام حسن(ع)، دوره های آموزشی و کادرسازی، برپایی غرفه های کودک، توزیع بسته های معیشتی، اهدای جهیزیه، دیدار نوروزی با پیشکسوتان مسجدی و خانواده های شهدا از دیگر برنامه های کانون مساجد استان در بهار قرآن و بهار طبیعت بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.