مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آمار یکسال گذشته را روایت کرد؛

صنایع آذربایجان‌ شرقی بر روی مدار توسعه

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه های وزارت صمت، توسعه کارخانجات فعلی و طرح های توسعه ای در دست اجرا نشان از اقبال صنعتگران استان برای توسعه وضعیت فعلی و ارتقا میزان تولید و اشتغال دارد.
محمدجعفر عظمائی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در یکسال گذشته ۲۸۰ طرح توسعه واحدهای صنعتی با میزان سرمایه‌ گذاری حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان با میزان افزایش اشتغال حدود ۹ هزار نفر راه‌ اندازی گردید.
وی اضافه کرد: در ادامه تمایل صاحبان واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی به توسعه صنایع فعلی، سال گذشته همچنین مجوز توسعه ۱۸۰ کارخانه با پیش بینی سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش ظرفیت و تنوع محصولات صادر شد.
عظمائی خاطرنشان کرد: این میزان استقبال برای توسعه صنایع منجر به کسب رتبه اول آذربایجان شرقی در صدور جواز تاسیس توسعه ای شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه توسعه صنایع در استان هر سال نسبت به سال قبل روند افزایشی قابل توجه دارد تاکید کرد: اقبال بخش خصوصی برای توسعه صنایع با وجود چالشهای پیش رو از جمله موضوعات زیربنایی و محدودیت ها در تامین زمین صنعتی و انرژی، در سطح کشور بی نظیر است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.