مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از تغییر ساعت جمع آوری زباله به ۹ شب خبر داد؛

فرهنگ سازی برای تفکیک زباله از مبداء

حبیبه هراتی: توسعه آموزش‌های شهروندی در حوزه پسماند نقش بسزایی در کاهش حجم زباله و تفکیک از مبداء دارد
عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: جمع آوری پسماندهای شهری تبریز به صورت شبانه و خانه به خانه وارد فاز اجرایی می‌شود و در گام اول از سوم اردیبهشت ماه مناطق زعفرانیه، رشدیه و بازار در یک تغییر شیفت، جمع آوری زباله ها از ساعت ۲۱ انجام می گیرد.
با هدف کاهش حجم تولید پسماند، ایجاد بسترهای مناسب تفکیک و جداسازی و فرهنگ سازی عمومی و همچنین نظام مند سازی ارائه خدمات شهری به شهروندان، طرح جمع آوری شبانه پسماندها از سوم اردیبهشت وارد فاز اجرایی می‌گردد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اشاره به اجرای این طرح گفت: طرح ساماندهی جمع آوری پسماند های شهری با دستور شهردار محترم کلانشهر تبریز و بررسی در کمیته های تخصصی متشکل از کارشناسان حوزه مدیریت پسماند و دستگاه نظارت و معاونین خدمات شهری از سوم اردیبهشت ماه تغییر شیفت داده و انتظار می‌رود شهروندان عزیز در اجرای این طرح  مارا یاری نمایند.
حبیبه هراتی افزود: در مرحله اول، این طرح در محلات زعفرانیه و رشدیه در محدوده شهرداری مناطق ۲و ۵، منطقه ۸ حوزه بازار تبریز از ساعت ۹ شب عملیات جمع آوری پسماندهای شهری شروع می‌گردد.
وی در پایان جمع آوری تدریجی  باکس های زباله در معابر اصلی به دلیل آلایندگی زیست محیطی و کنترل شیرآبه های خطرناک و بیماری ها و حرکت به سمت تفکیک و جداسازی و فرهنگ سازی زیرساختی تحویل خشکاله به سامانه های آنلاین پسماندهای خشک و خشکاله و همچنین مبارزه با زباله گردان غیرمجاز که موجب نازیبایی های بصری شهری و تغذیه سگ های بلاصاحب می‌گردند را مورد تاکید قرار داد.
هراتی با بیان اینکه تبریزی ها به طور متوسط روزانه یکهزار تن زباله تولید می کنند و شهرداری تبریز برای مدیریت و دفن پسماندها تدابیر ویژه در قالب احداث لندفیل ها اتخاذ کرده است یادآور شد: توسعه آموزش‌های شهروندی در حوزه پسماند نقش بسزایی در کاهش حجم زباله و تفکیک از مبداء دارد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در سال گذشته برای نخستین بار سامانه «بهروب» را با هدف کاهش دفن زباله و تفکیک از مبداء راه اندازی نموده است تاکید کرد: توسعه زیرساخت های شهر هوشمند گامی اساسی برای ارتقای رتبه تبریز در شاخص های توسعه پایدار است و فرهنگ سازی استفاده حداکثری شهروندان تبریز از سامانه «بهروب» می تواند در تفکیک از مبدا زباله کمک کار و تسهیل کننده باشد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.