استاندار آذربایجان شرقی در اولین شورای آموزش و پرورش استان:

فرهنگ تکریم و تجلیل از معلمان به افزایش کیفیت آموزش و پرورش کمک خواهد کرد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نزدیک شده به هفته معلم، گفت: فرهنگ تکریم و تجلیل از معلمان و دبیران به افزایش کیفیت آموزش و پرورش کمک خواهد کرد؛ بنابراین برنامه‌ریزی‌های لازم برای این منظور در هفته معلم انجام گیرد و معلمانی که در مناطق محروم و کم برخوردار فعالیت می‌کنند، فراموش نشوند و مورد توجه ویژه قرار گیرند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، مالک رحمتی عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: آموزش در مسیر معارف دینی و اسلامی جزو اهداف نظام آموزشی ما است.

وی با بیان اینکه مسائل تربیتی، زود بازده نبوده و باید برای انجام آن برنامه ریزی کرد، گفت: نظام تربیتی، روندی تدریجی دارد و برای نتیجه گرفتن در این راستا باید استمرار و استقامت داشت.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی اشاره و بیان کرد: نیروی انسانی، محور اصلی همه تغییر و تحولاتی که در کشور باید اتفاق بیفتد، می‌باشد، چرا که این نیروی انسانی است که تکنولوژی و پیشرفت را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و اثربخش، بزرگترین کاری است که در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و در این زمینه هر چقدر هزینه انجام شود، سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت کشور است و مفیدترین و اثربخش‌ترین زمانی که یک فرد مورد تربیت قرار می‌گیرد، در دست آموزش و پرورش است.

استاندار آذربایجان شرقی از معلمان درخواست کرد در ابتدای هر کلاس در کنار مطالب آموزشی، آموزه‌های دینی و اخلاقی اهل بیت (ع) را نیز برای دانش‌آموزان بازگو کنند و افزود: معلمان در مدارس، استعدادیابی و راهنمایی دانش‌آموزان برای رسیدن به موفقیت را در اولویت کاری خودشان قرار دهند.

رحمتی با اشاره به حدیث یک ساعت تفکر بهتر از ۷۰ سال عبادت است، گفت: چیزی که در نظام آموزشی به آن نیاز اساسی داریم، مهارت آموزی و در کنار آن نحوه اندیشه کردن است و این معلمان هستند که می‌توانند این آموزش را به دانش‌آموزان ارائه دهند و آن‌ها را مستعد به بار بیاورند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر کلاس‌های درس دارای استرس باشند، آموزش و یادگیری ممکن نخواهد بود و اگر در کلاسی آرامش حاکم شود، دانش‌آموز از لحاظ روحی شاداب‌تر و یادگیری برای وی جذاب تر خواهد بود.

رحمتی در پایان تاکید کرد: در کنار آموزش‌های انجام یافته در مدارس، بازدید دانش آموزان از پیشرفت حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی کشور در اولویت قرار گیرند تا دانش آموزان از خدمات و پیشرفت ها آگاه شوند.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.