معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز تاکید کرد؛

نقش آفرینی تراکتورسازی در ارتقای ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی ایران

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران – تبریز گفت: ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی یکی از شاخص های کلان توسعه بخش کشاورزی کشور محسوب می شود و گروه صنعتی تراکتورسازی در سال گذشته با توزیع مستقیم بیش از ۳۱ هزار دستگاه انواع تراکتور زراعی و باغی بین کشاورزان زحمتکش کشور توانست ۰،۱۷ اسب بخار در هکتار در ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی نقش آفرینی کند.
“ناصر قربانیان” افزود: توان تراکتورهای توزیعی سال گذشته تراکتورسازی که براساس آن ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی سنجیده می شود در مجموع دو میلیون و ۶۹۶ هزار و ۶۸۸ اسب بخار می باشد.

وی، اعداد و ارقام سال ۱۴۰۱ و نقش تراکتورسازی در این بخش را نیز ۰،۱۵ درصد اعلام و اضافه کرد: این رقم با توزیع بیش از ۲۷ هزار دستگاه انواع تراکتور و با مجموع توان دو میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۷۱ اسب بخار در آن سال محقق شده است.
قربانیان تاکید کرد: رقم توزیع تراکتور و جایگاه آن در مکانیزاسیون برای سال ۱۴۰۰ نیز ۰،۱۱ درصد با توزیع بیش از ۲۰ هزار دستگاه و یک میلیون و ۶۹۸ هزار و ۲۹۰ اسب بخار می باشد، در حالی که در این مهم صرفاً با سرمایه گذاری شخصی کشاورزان کشور محقق گردیده است.

این مقام مسئول در حوزه صنعت، کسب و کار کشور با یادآوری اینکه متاسفانه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ اعطای تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان خریدار تراکتور و بدون هیچگونه مرجع قانونی متوقف شده اظهار داشت: با وجود نبود تسهیلات تراکتورسازی همچنان سیر صعودی در توزیع تراکتور و توان حاصل از آن و به تبع نقش در افزایش ضریب مکانیزاسیون را تجربه کرده و این حکایت از جایگاه تراکتورسازی به تنهایی در افزایش ضریب مکانیزاسیون و توسعه عملیات ماشینی، تسهیل و کاهش صعوبت انجام عملیات زراعی و باغی، دام و غیره و در نهایت رفاه بهره برداران کشور، علیرغم عدم همکاری و همراهی ها نهادهای مرتبط دارد.
وی در پایان اظهارات خود یادآور شد: گروه صنعتی تراکتورسازی ایران – تبریز در صورت تامین منابع بانکی، آمادگی لازم در فروش تسهیلاتی انواع تراکتور را دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.