در بازدید رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از نقطه صفر مرزی اعلام شد؛

جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله – آغ بَند

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: کشورهای ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه مرزی کلاله – آغبند مصمم بوده و با جدیت کار را پیش می برند.
داریوش امانی در بازدید از محل ساخت این پایانه در نقطه صفر مرزی ایران و آذربایجان افزود: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که ایران پایانه مرزی را احداث کرده و کشور آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می سازد.
وی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد اضافه کرد: این طرح از اول امسال آغاز شده و در دو طرف مرز، دو‌ همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.
امانی با بیان اینکه برای آزاد سازی زمین و پیش بینی سایت موقت، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است تاکید کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول حدود ۸ هکتار در حال آماده سازی است.
رئیس سازمان راهداری کشور خاطرنشان کرد: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران راه با هدف افزایش ترانزیت اجرا می شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز ۴ بانده کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵ هزار میلیارد تومان است یادآور شد: پیش بینی می شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله – آغبند، بخش زیادی از ترانزیت کشور آذربایجان از این مسیر اتفاق بیفتد.
شایان ذکر است در نشست مهر ماه سال ۱۴۰۲ روسای کمیسیون‌های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان صورت جلسه اجرایی شروع عملیات پل آغبند برای تعیین جزییات اجرایی و صورت جلسه اجرایی عبور مسیر ریلی از خاک ایران در احداث کریدور ریلی ارس را امضا کردند که بر اساس آن، پلی برای خط آهن بر روی رود ارس با سرمایه‌ گذاری طرف آذربایجانی ساخته خواهد شد و این پل هم به موازات پل آغبند که مسیر خودرویی بر روی رود ارس است، احداث می‌ گردد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.