حق الزحمه پرداختی شیفت ثابت پزشکان عمومی شاغل در کلینیک‌های تبریز مورد بررسی قرار گرفت؛

ضرورت رعایت عدالت درخواست پزشکان جوان از کلینیک داران

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: اوایل هفته جاری و جهت رسیدگی به امور پزشکان عمومی شاغل در کلینیک‌ های کلانشهر تبریز، تعدادی از مدیران کلینیک‌های خصوصی و پزشکان جوان، مباحث و مشکلات پیرامون نحوه فعالیت پزشکان عمومی را مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه که در آن فریدون اشرفیان معاون انتظامی نظام پزشکی، امامی معاون فنی نظارت نظام پزشکی و منصوری نیا نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی تبریز حضور داشتند با توجه به مشکلات پیش روی این قشر از پزشکان، حفظ جایگاه و کرامت پزشکان عمومی در کلینیک های خصوصی مورد تاکید قرار گرفت.
معاون انتظامی نظام پزشکی و رئیس انجمن پزشکان عمومی تبریز با اشاره به اینکه حق الزحمه پرداختی شیفت ثابت پزشکان عمومی شاغل در کلینیک‌ها در اکثر موارد بسیار پایین است خواستار رعایت عدالت و انصاف در پرداخت حق الزحمه همکاران پزشک عمومی شد و گفت: متاسفانه این مبالغ حتی کفاف ایاب و ذهاب و تغذیه همکاران را نیز نمی کند.
فریدون اشرفیان افزود: در ریشه یابی علل آن، علیرغم هزینه های بالای پرسنل، مالیات های بالا، هزینه نگهداری محل یا اجاره محل و پایین بودن نامتعارف تعرفه ها می‌ توان به عللی نظیر سوء مدیریت هزینه ها و طمع زیاد صاحبان کلینیک‌ها که گاهاً غیرپزشک و سرمایه گذار صرف هستند اشاره نمود.
در بخش دیگری از این جلسه، امامی – معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تبریز – نیز گفت: سازمان نظام پزشکی تبریز با توجه به وظیفه ذاتی خود در رسیدگی به حق و حقوق جامعه پزشکی از تمام ظرفیت‌های قانونی و اجرایی خود با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جهت بهبود امور دریافتی جوان پزشکان شاغل در کلینیک‌ ها استفاده خواهد نمود.
در ادامه این جلسه، مدیران کلینیک‌های خصوصی تبریز به بیان مسائل و مشکلات خود پرداخته و از پرداخت های با تاخیر بیمه ها، هزینه بالای پرسنل و پایین بودن تعرفه ها انتقاد کردند که به گفته آنها، حتی تعدادی از کلینیک‌ها با شرایط موجود ضرردِه نیز هستند.
بخش مهم این جلسه، اظهارات پزشکان جوان بود که به بیان مشکلات متعدد در رابطه با پایین بودن حقوق ثابت دریافتی و عدم تامین امنیت شغلی خود به دلیل عدم عقد قرارداد با پزشکان عمومی در کلینیک‌ها پرداختند که به اعتقاد آنها، با شرایط فعلی، جهت امرار معاش علیرغم میل باطنی مجبور به اشتغال در مشاغل غیرپزشکی خواهند بود.
سالار سعیدی – پزشک پیشرو در هماهنگی پزشکان عمومی جوان تبریز – درخواست رعایت مصوبه شورای عالی نظام پزشکی مبنی بر پرداختی ثابت تعرفه ۲،۵ ویزیت برای هر ساعت به پزشکان و سپس پرداخت نصف ویزیت در تعداد بالای ۲۰ بیمار را پیشنهاد کرد و یادآور شد: با اتحاد حاصله، جوان پزشکان با کلینیک‌هایی که حقوق های پایین تر از میزان فوق پرداخت کنند همکاری نخواهند کرد.
همچنین درخواست پیگیری لغو قانون کسب امتیاز لازم جهت اخذ پروانه مطب در کلان شهرها از دیگر مواردی بود که توسط نماینده پزشکان جوان نظام پزشکی تبریز مطرح گردید.
در ادامه، نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی تبریز نیز توصیه کرد که اتحادیه صنفی صاحبان کلینیک‌های خصوصی جهت رسیدگی به مشکلات موجود و ساماندهی امور جاری تشکیل گردد.

در پایان این جلسه مقرر گردید در اسرع وقت، نشست دیگری جهت اصلاح حقوق پزشکان شاغل در درمانگاهها در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با حضور مسئولان نظام پزشکی و نمایندگان کلینیک داران خصوصی و پزشکان جوان تبریز تشکیل گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.