گزارش "عصرآزادی" از دومین نمايشگاه تخصصی ابزار و يراق آلات ساختمانی ۱۴۰۳ تبریز؛

صدای موفقیت “آروا” به گوش آذربایجانی ها رسید

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: تبریز به عنوان یکی از شهرهای نمایشگاهی کشور از ۱۲ الی ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ میزبان دومین نمایشگاه تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی تبریز به عنوان مهم‌ ترین رویداد ابزارآلات کشور است که تا روز شنبه به کار خود ادامه خواهد داد.
در این دوره از نمایشگاه که با حضور قدرتمند برخی از برندهای جهانی و مشهور ابزارآلات ایران مانند “آروا” ARVA برگزار گردید محصولات باکیفیت ساخت داخل به نمایش عموم بازدیدکنتدگان به ویژه متخصصان قرار گرفت.
خبرنگار “عصرآزادی” با حضور در غرفه معظم شرکت “آروا” دریافت که این گروه صنعتی، پیشرو و نام‌ آشنای صنعت ابزارآلات ایران بوده و بار دیگر در دومین نمایشگاه ابزارآلات صنعتی ساختمانی و یراق‌آلات تبریز حضوری فعال دارد و به گفتگو با تعدادی از بازدیدکنندگان متخصص پرداخت.
استفاده از محصولات بی کیفیت تولیدات مرغوب ساخت داخل را زیر سوال می برد
یک فعال حوزه ابزارآلات در تبریز که حدود ۲۴ سال است در زمینه سیالات فعالیت دارد درباره وضعیت تولید ابزارالات در داخل کشور گفت: اگر شرکت های تولیدکننده ابزارآلات صنعتی توجه خاصی به کیفیت محصولات داشته باشند در سطح جهان حرفی برای گفتن داریم.
“غفور شیری” افزود: در فعالیت های صنعتی و فنی، متخصصان این حوزه رغبت زیادی به استفاده از ابزارآلات ایرانی دارند به شرطی که از لحاظ، قابل قبول باشند اما متاسفانه برخی از دوستان همکار با برخی از کم کاری و استفاده از محصولات بی کیفیت، تولیدات باکیفیت ساخت داخل کشور را زیر سوال می برند لذا باید هوشیار باشیم که همواره آن دسته از محصولات باکیفیت و برندهای مشهور همچون “آروا” همیشه در بخش صنعت حرف اول را خواهند زد و همگی باید حول محور کیفیت در جهش تولید فعالیت نماییم.
در صنعت ساختمان، ابزارآلات تولید داخل جایگاه ویژه ای دارند
یک مهندس ساختمان در تبریز نیز بازار محصولات ایرانی در حوزه ابزارآلات را دارای تنوع قابل قبولی دانست و گفت: به نظر می رسد که اگر اینگونه پیش رفته و نگاه تولیدکنندگان به مقوله کیفیت، دقیق تر از شرایط فعلی هم باشد می توان به آینده محصولات ساخت داخل امیدوار بود.
“علی محمدی” با اشاره به اینکه در صنعت ساختمان، ابزارآلات تولید داخل جایگاه ویژه ای دارند افزود: استفاده بهینه از آنها در گرو کسب رتبه برتر کیفی محصولات داخلی است و با مقرون به صرفه بودن ابزارآلات ایرانی نسبت به مشابه خارجی، جا دارد تا به مدارج ترقی افزون تر دست یابد.
وی با ذکر این نکته که برای اولین تولیدات شرکت “آروا” را مشاهده کردم اضافه کرد: به نظر می رسد با توجه به تنوع محصولاتی که این شرکت بزرگ با خود به نمایشگاه ابزارآلات تبریز آورده است می تواند به طور حتم در سبد فعالیت های صنعتی جا گرفته و تسهیل در مشاغل مرتبط را به وجود آورد.

آروا در نمایشگاه تبریز با بازدیدکنندگان متخصص رو در رو به مشاوره پرداخت

در سبد محصولات شرکت آروا، ابزارآلاتی نظیر دریل، فرز، کارواش، بتن کن، سنگ فرز، اره، ابزارآلات شارژی و بادی و انواع لوازم جانبی وجود داشته و با ارائه خدمات پس از فروش مطلوب، آموزش‌های تخصصی و مشاوره‌ های فنی به مشتریان، تعهد خود را به جلب رضایت و اعتماد آنان اثبات نمود.
به گفته مدیران آروا، مشتریان همواره در قلب استراتژی آن جای داشته‌ اند و این شرکت با بهره‌گیری از دانش فنی روز دنیا و استفاده از مواد اولیه مرغوب، محصولاتی با کیفیت بالا و قیمتی مناسب به بازار عرضه کرده که مورد استقبال گسترده مصرف‌کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه تبریز نیز قرار گرفت.
حضور شرکت آروا در نمایشگاه ابزارآلات تبریز فرصتی مغتنم برای بازدیدکنندگان واقع گردید تا از نزدیک با تنوع محصولات این شرکت آشنا شده و از مشاوره تخصصی کارشناسان مجرب آن بهره‌مند شوند لذا فرصت معرفی محصولات جدید در کنار استفاده از نظرات و پیشنهادات مشتریان موجب شد تا مدیران “آروا” بدون واسطه از دیدگاه های متخصصان حوزه ابزارآلات ساختمانی در منطقه شمالغرب کشور آگاه شده و در جهت ارتقای کیفیت محصولات و خدمات خود گام های بزرگی بردارند.
شرکت های تولیدکننده ابزارآلات باید در حد و اندازه “آروا” ظاهر شوند
مدیر بازرگانی هلدینگ مارال اورمیه نیز در نمایشگاه ابزار و یراق آلات تبریز گفت: واقعیت این است که به آن حد از کیفیت محصولات خارجی دست نیافته ایم اما از لحاظ کمیت، رشد قابل توجهی را در پیش گرفته ایم و امیدواریم که هرچه سریعتر به میزان کیفیت در کارکرد ابزارآلات ژاپنی و اروپایی نیز برسیم.
“پیام عبدلی” افزود: متاسفانه کُپی کاری در تولیدات داخل که همان مهندسی معکوس است باعث شده تا آن طور که باید و شاید نتوانیم در بازارهای جهانی عرض اندام نماییم لذا خلاقیت و ابداع خاصی را به خرج نداده و فقط به تولید محصولات مشابه خارجی با مقداری تفاوت فکر می کنیم وگرنه اگر به علم خاص ابزارآلات برسیم می توانیم بازار محصولات ایرانی در سطح جهان را فتح کنیم.
وی غافل گیری خود از مشاهده محصولات “آروا” در نمایشگاه تبریز را بیان کرد و یادآور شد: حقیقتاً از حضور “آروا” لذت بردم و معتقدم شرکت های تولیدکننده ابزارآلات باید در حد و اندازه “آروا” به صورت قوی در رویدادهای تخصصی نمایشگاهی حضور یابند وگرنه حضور صِرف نمی تواند مثمرثمر واقع گردد زیرا تمام اطلاعات مربوط به محصولات شرکت های تولیدی در سایت اطلاع رسانی آنها موجود است.
عبدلی تاکید کرد: شرکت “آروا” با حضور در نمایشگاه ابزارآلات تبریز توانسته به خوبی از تکنولوژی استفاده کرده و نسبت به غرفه سازی منظم و حرفه ای دست یابد که از این حیث، می توان گفت در حد و اندازه شرکت هایی همچون فولاد مبارکه حضور یافت.

از مدیران شرکت “آروا” می خواهیم تا در تبریز نیز سرمایه گذاری کنند

رئیس خانه صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی در بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی ابزارآلات ساختمانی تبریز گفت: خوشبختانه این نمایشگاه توانست تعداد زیادی از شرکت های تولیدکننده محصولات صنف یراق آلات را گردهم آورده و با حضور بازدیدکنندگان متخصص، یک رویداد حرفه ای در حوزه ابزارآلات را پدید آورد.
“مهدی امینی” با خرسندی از حضور در عرفه آروا افزود: شرکت “آروا” با حضور توانمند و مقتدرانه خود توانست نیمی از سالن امیرکبیر مجموعه نمایشگاه بین المللی تبریز را به خود اختصاص داده و پاسخگوی نیازهای فنی فعالان حوزه ابزارآلات استانهای شمالغرب کشور باشد که تابحال چنین حضور توانمندی را شاهد نبوده ام.
وی اضافه کرد: غرفه بندی و دیزاین خلاقانه، توضیحات فنی از سوی مسئولان شرکت، ابزارآلات عالی و نظم خاص توجه بازدیدکنندگان متخصص را به خود جلب کرد و ای کاش این شرکت در شهر تبریز نیز به فعالیت تولیدمحوری خود اقدام نماید.
امینی از مدیران و عوامل شرکت “آروا” خواست تا با سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی، ابزارآلات باکیفیت فعالان صنف ساختمان در مناطق مختلف این استان را نیز تامین نمایند و تاکید کرد: باید این نوع شرکت هایی که در بخش ابزارآلات داخلی حرفی برای گفتن دارند در منطقه آذربایجان نیز فعالیت نمایند زیرا پتانسیل کافی در آذربایجان شرقی وجود دارد و می توانیم شرایط استاندارد لازم جهت فعالیت آنها را فراهم آوریم.
با رعایت استانداردهای جهانی آینده روشنی در انتظار گروه صنعتی آروا است
رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز کیفیت غرفه ها و تجهیزات شرکت های مختلف از سراسر ایران در نمایشگاه ابزارآلات تبریز را بسیار جالب و در نوع خود بی نظیر ارزیابی کرد و گفت: در سطح کشور پتانسیل های خوبی جهت تولید تجهیزات و ابزارآلات تخصصی وجود دارد.
“اسماعیل فاتحی فر”، عدم حضور دانشگاهها در این رویداد صنعتی را بسیار تاسف آور خواند و افزود: مراکز آموزش عالی می توانند در بحث تولید و سنتز مواد اولیه، شکل دهی، طراحی، محاسبات محصولات و حتی نمونه سازی آنها یاریگر مراکز تولیدی باشند که همانا هر یک از محصولات تولیدی در طول مراحل مختلف مورد ارزیابی علمی قرار گرفته اند.
وی با اشاره به اینکه شرکت “آروا” تلاش دارد در حد و اندازه سطح بین المللی فعالیت نماید اضافه کرد: این امر، بسیار قابل تحسین بوده و به عنوان یک فرد دانشگاهی اعلام می کنم تلاش عوامل این مجموعه در تولید ابزارآلات استاندارد کاملاً مشهود بوده و با توجه به هدفی که در کسب استانداردهای بین المللی دارد قطعاً آینده روشنی در انتظار این گروه صنعتی است.
فاتحی فر تاکید کرد: واقعیت این است که تولیدکنندگانی که در رده های مشابه شرکت “آروا” به فعالیت های تخصصی می پردازند باید مورد حمایت قرار گرفته و فضای مناسبی جهت حضور جهانی آنها به وجود آید تا بتوانند به استانداردهای بین المللی دست یافته و شاهد صادرات محصولاتشان به سایر نقاط دنیا باشیم.
غرفه آروا توانست برای بازدیدکنندگان متخصص صنف ابزارآلات کشور مفید باشد
بخش تونل غرفه شرکت “آروا” در دومین نمایشگاه تخصصی ابزار و یراق آلات تبریز بی شک توانست برای بازدیدکنندگان متخصص و حتی عمومی این رویداد صنف ابزارآلات کشور جالب باشد زیرا بازدیدکننده از طریق این تونل که از راهروهای آن عبور می کند، حدود ۱۰ دقیقه زمان را نیاز داشته و با بخش های متنوع آن آشنا می شود.
در حقیقت، مسیر پر پیچ و خم و دارای بخش های ویژه نشان می دهد که “آروا” تا رسیدن به نقطه کنونی یک مسیر طولانی و سخت را در مدت زمان بسیار کوتاه پشت سر گذاشته و با گذر از تونل موفقیت، بازکنندگان تخصصی مشاهده می‌ کنند که این شرکت چگونه با بومی‌ سازی صنعت ابزار و پا گذاردن به عصر تکنولوژی تولید ابزار به جای صرفاً واردات محصول، مسیر همراهی با مصرف کنندگان را فراهم می آورد.
نکته جالب توجه اینکه این شرکت موفق شده در سال ۱۴۰۳ اولین آزمایشگاه تخصصی ابزارآلات برقی و اینورتر جوشکاری در سطح کشور را جهت ارائه استاندارد ایران در صنف ابزار به کار گیرد و صدای موفقیت را به تمام شهرهای ایران برساند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.