وزیر صمت تاکید کرد؛

تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات تراکتورسازی ایران را ندارند

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: وزیر صمت در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران – تبریز و رایزنی با مسئولان این مجموعه گفت: خیلی ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می کوبند منافعشان در واردات خلاصه می شود اما من به شخصه در مقابل روزنه های رانت خواهم ایستاد.
عباس علی آبادی افزود: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر قدرت در تولیدات تراکتور داریم و بهترین تراکتور دنیا را تولید می کنيم که از واردات نمی ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران در تبریز را ندارد.
وی اضافه کرد: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب می کنم.
علی‌آبادی تاکید کرد: وقتی تراکتورهای ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد اصلاً چرا باید به فکر واردات باشیم؟ لذا در این تفکر حتماً روزنه ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.
این مقام ارشد کشور در حوزه صنعت اظهار کرد: گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز مورد حمایت وزارت صمت در حوزه ای تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود همچنین تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور محسوب شده و نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می کند.
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز هم در این باره تاکید کرد: از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گدشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.
مصطفی وحیدزاده افزود: وزارت صمت و زیرمجموعه های آن در مباحث ارزی بیشتری همراهی را با تراکتورسازی تبریز دارد اما متاسفانه نامه های ما در بوروکراسی هایی بنام بانک مرکزی مسقوط می ماند و نمی تواند از ارزی که خود برای شور وارد کرده بهره مند شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.