اساتید نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز مورد تجلیل قرار گرفتند؛

اساتید و دانشجویان مایه امید آفرینی جامعه هستند

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: آیین بزرگداشت روز معلم و استاد با حضور مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و محمد قربانی گلشن آباد معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در سالن همایش های بین المللی استاد شهریار واحد تبریز برگزار شد.
در این مراسم که با حضور جمع کثیری از اساتید و دانشجویان ورودی سال ۷۲ واحد تبریز در رشته علوم اجتماعی و دانشجویان و مسئولان کشوری برگزار شد از اساتید، مدیران گروه و روسای دانشکده های نمونه تجلیل به عمل آمد.

◾️دانشگاهیان باید پیشرفت‌های کشور را روایت کنند

استاندار آذربایجان شرقی، پیشرفت‌های چشمگیر در سطح کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و گفت: این پیشرفت‌ها توسط خود دانشگاهیان روایت شود لذا اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنها مشغول تحصیل هستند، به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاههاست.
مالک رحمتی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند افزود: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد، زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی، محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق، ماموریت اصلی دانشگاههاست.
وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد، ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل برنامه‌ ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاوردهای خوبی داشته است.
رحمتی ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مهارت‌ آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند و یادآور شد: دستاوردهای دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌ شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم برای مقابله با جنگ روانی دشمن استفاده کنند زیرا هر استاد دانشگاه و دانشجو می‌ تواند یک رسانه باشد و امید آفرینی نماید.

◾️دانشکده هوش مصنوعی در واحد تبریز راه اندازی خواهد شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز نیز در این مراسم از راه اندازی دانشکده هوش مصنوعی در سال جدید خبر داد و گفت: در سال جدید دانشکده هوش مصنوعی در واحد تبریز راه اندازی خواهد شد.
“آرش رنجبران” افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اولین واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد است که در سال ۱۳۶۱ تاسیس شد و درخت تنومند دانشگاه آزاد اسلامی، مولود انقلاب است که ریشه خود را از شهر اولین‌های تبریز پرافتخار گرفته است.
وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی با ۳۳ واحد و مرکز آموزشی، بیش از یکهزار و ۴۵۰ نفر هیئت علمی و بیش از ۶۳ هزار نفر دانشجو دارد و حدود یکهزار و ۹۰۰ نفر کارمند یکی از بزرگترین مرکز علمی و پژوهشی استان است.
رنجبران تاکید کرد: دانشگاه آزاد واحد تبریز و علوم پزشکی مستقل با حدود ۶۰۰ هیئت علمی ۳۰ هزار دانشجو و حدود یکهزار نفر کارمند به عنوان یکی از دانشگاههای پیشرو و تاثیرگذار در حوزه علم و فناوری محسوب می‌شود لذا دانشگاه آزاد بدون بهره‌ گیری از بودجه دولتی و بدون اینکه بار هزینه‌ ای برای اداره کشور داشته باشد با افتخار، بخش بزرگی از آموزش پژوهش و فرهنگ را بر عهده داشته و در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از سهم آموزش عالی در استان به این دانشگاه اختصاص دارد.
رئیس دانشگاه آزاد واحد تبریز افزود: بر این باوریم که بزرگترین ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک شبکه توانمند علمی و فناورانه بسترهای نوین توسعه نوآوری، ظرفیت حل مسئله است؛ ظرفیتی که بایستی در جهت حل مسائل و مشکلات کشور به کار گرفته شود.
وی اذعان داشت: امروز سامانه پایش آزاد با تعریف نظام موضوعات کشور در حوزه‌ های مختلف و استخراج مسائل این حوزه‌ها و پایان‌نامه‌ها و تحقیقات تحصیلات تکمیلی را به صورت نظاممند بدین مسیر سوق دهد و حدود ۳۰ درصد پایان‌ نامه‌های ما به سمت حل مسائل کشور هدایت می‌شود و این افتخار بزرگی است که دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال می‌کند و این آمار هر روز رو به افزایش است.
رنجبران خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌ های لازم برای تحقق ظرفیت حل مسئله و نگاه ماموریت گرایانه دانشگاه، این مرکز آموزشی اقدام به ایجاد دانشکده‌های موضوعی کرده است، در حوزه‌های مختلف دانشکده مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی اسفند ماه ۱۴۰۲ در واحد تبریز به عنوان اولین دانشکده مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی کشور راه اندازی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی در پایان اظهارات خود از اخذ مجوز جهت راه اندازی دانشکده های هنر و رسانه، فرهنگ و تمدن و تعلیم و تربیت اسلامی در واحد دانشگاهی تبریز خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.