رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‎ریزی استان تاکید کرد؛

توانمندی بخش خصوصی قابليت فرا روی توسعه آذربایجان شرقی

حیدر فتح زاده از سرمایه‌ گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومانی در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی خبر داد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‎ریزی آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومانی و اشتغال ۷ هزار و ۸۲۸ نفری در بخش معدن و صنایع معدنی این استان خبر داد.
حیدر فتح‌ زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران، این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است.
وی با اشاره به اینکه تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است اضافه کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳،۶ درصد است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال ۱۴۰۲ حدود ۱۳،۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.
وی تاکید کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش ۷ هزار و ۸۲۷ نفر است.
این مقام مسئول، وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و یادآور شد: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان نیز در بخش خدمات است.
فتح زاده اظهار کرد: اصلی ترين قابليت فراروی توسعه آذربایجان شرقی، تعدد و توانمندی بخش خصوصي استان است كه توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضي حاصلخيز، معادن، بازار خدمات، مرز و غیره را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار داده و با هدايت سرمايه‌ گذاری های گسترده و ايجاد كارگاه‌ها و كارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی براي ايجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.
شایان ذکر است در این جلسه، معاونان امور نظام فنی و اجرایی کشور ضمن تاکید بر ایجاد تعامل بیشتر و تبادل تجربیات بین واحدهای استانی و مرکز، ارتقای کیفیت عملکرد در انجام ماموریت‌ها و وظایف سازمانی را از نتایج آن بر شمردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.