تکلیف ترکیب قطعی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس به ایستگاه آخر رسید؛

آذربایجان شرقی آماده رهسپاری بهارستانی ها

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی در حوزه های تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر به دلیل مشارکت پایین و عدم کسب آرای حدنصاب به دوره دوم کشیده شده و ۱۲ نفر در این مرحله برای تصدی ۶ کرسی به رقابت خواهند پرداخت.
در مرحله نخست انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز دو نفر و میانه یک نفر به طور مستقیم راهی مجلس شدند و ۸ نفر از تبریز برای تعیین ۴ کُرسی، دو نفر از میانه برای تعیین یک کُرسی و دو نفر از شبستر نیز برای تعیین یک کُرسی مجلس راهی دور دوم شده اند که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

◾️نمایندگان فرماندار محور هماهنگ کننده شعب اخذ رأی هستند

فرماندار شهرستان تبریز، انتخابات را تجلی حضور و مشارکت سیاسی مردم در عرصه تحقق اراده ملت برای تعیین سرنوشت خویش تلقی کرد و گفت: برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور هدف همه کارگزاران است و لذا از تمام نمایندگان فرمانداری تقاضا دارم نهایت دقت و تلاش خود را در جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات به کار گیرند.
یونس فاتح، همچنین نمایندگان فرماندار را به عنوان محور هماهنگ کننده در شعب اخذ رأی دانست و افزود: اهتمام در اجرای قوانین و دستورالعمل‌ های مربوط به روز انتخابات و ایجاد هماهنگی بین اعضای شعب از عمده وظایف نمایندگان فرماندار است که امیدوارم مدنظر قرار گیرد.

◾️پایداری شبکه مخابرات برای مرحله دوم انتخابات اندیشیده شده است

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری آذربایجان شرقی از آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری تمام الکترونیک مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خبر داد.
فرهاد شیدایی با بیان اینکه انتخابات مجلس در سه حوزه این استان به دور دوم کشیده شده است افزود: انتخابات در حوزه میانه و شبستر برای تعیین نماینده این حوزه ها به طور نیمه الکترونیک است اما مرحله احراز هویت در این دو حوزه انتخابیه، بصورت الکترونیک خواهد بود.
وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو که به طور کاملاً الکترونیک خواهد بود در هر شعبه حداقل ۲ صندوق الکترونیکی دایر می شود و در صورت نیاز و در شعباتی که ازدحام زیاد باشد این تعداد، قابل افزایش خواهد بود و کمیته فناوری اطلاعات استان آمادگی لازم را دارند.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات آذربایجان شرقی تاکید کرد: در این مرحله از انتخابات، کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تمهیدات لازم برای پایداری شبکه و مخابرات برای این مرحله از انتخابات را اندیشیده و در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مشکلی از بابت ارتباطات وجود نخواهد داشت.

◾️احراز هویت آنلاین و استفاده از مانیتورهای لمسی با تصاویر کاندیداها

برگزاری بدون ایراد مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی همواره مورد تاکید کاندیداهاست تا از هرگونه سوءاستفاده جلوگیری گردد لذا احراز هویت آنلاین و استفاده از مانیتورهای لمسی با تصاویر و اسامی کاندیداهای راه یافته به دور دوم از جمله ویژگی های برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است.
به گفته کارشناسان حوزه آی.تی و فناوری اطلاعات، از جمله مزیت‌های الکترونیکی شدن دومین دوره انتخابات مجلس در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر می‌توان به کاهش هزینه‌ های انتخاباتی و افزایش دقت و سرعت عمل پروسه انتخابات اشاره کرد.
همچنین تهیه صورتجلسه های الکترونیکی، از بین رفتن خطاهای انسانی در شمارش آرا، سرعت در اعلام نتایج، کاهش زمان رای گیری و کاهش مصرف کاغذ از جمله مزایای این نوع رای گیری است.
شایان ذکر است مرحله دوم دوازدهمین انتخابات مجلس در سطح استان آذربایجان شرقی در ۱۳۰۷ شعبه اخذ رای و یکهزار و ۶۲۹ نقطه اخذ رای انجام خواهد شد و ۷۴۰ شعبه در تبریز، ۱۳۶ شعبه در اسکو، ۷۹ شعبه در آذرشهر، ۲۳۶ شعبه در میانه و ۱۱۶ شعبه نیز در شبستر اقدام به رای گیری آرای شهروندان این مناطق خواهد نمود که جهت سهولت مردم مناطق کوهستانی ۱۵۱ صندوق سیار نیز در نظر گرفته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.