رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان اعلام کرد؛

افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌ گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی گفت: طبق گزارش مرکز آمار ایران، میزان سرمایه‌ گذاری در معادن فعال این استان بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.  
حیدر فتح‌ زاده در گفتگو با خبرنگاران افزود: توليد مواد معدني همواره به عنوان نقطه آغازین یک زنجيره تأمين با ارزش در بخش‌هاي تأمين كننده مواد اوليه بخش صنعت و مصالح مورد نياز براي ساختمان، بنادر، سدها، فرودگاه‌ها و غیره محسوب مي‌شود.
وی اضافه کرد: آذربايجان‌شرقي از نظر وجود ذخاير مختلف و متنوع معدني، يكي از مناطق غني كشور به شمار می‌رود؛ به طوری که همواره ذخاير غني مواد معدني را به عنوان يک امكان بالقوه در توسعه صنعتي این استان در نظر می گیرند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در استان آذربایجان شرقی تاکنون ۵۲ ماده معدني متنوع شناسايي شده است و همواره معادن فلزي استان را رنگين‌كماني از معادن توصيف کرده‌اند.
فتح زاده توضیح داد: آخرین نتایج منتشر شده از نتایج حاصل از اجرای طرح معادن فعال استان در سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۷۹ واحد معدنی در سطح استان فعال بوده که از نظر تعداد ۴،۸ درصد از کل معادن فعال کشور را به خود اختصاص داده و برای ۷ هزار و ۲۸۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است که سهم ۵،۴ درصدی از کل شاغلان بخش معدنی کشور را در بر می‌ گیرد.
وی ابراز داشت: فعالیت‌ های صورت گرفته در بخش معدنی آذربایجان شرقی، منجر به ایجاد ارزش افزوده‌ای به مبلغ ۱۸۱ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال شده است که با نسبت ۷ درصدی، رتبه ۴ کشوری از کل ارزش افزوده ایجاد شده را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین نتایج نشان می‌دهد نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان رشد ارزش افزوده ایجاد شده در معادن فعال استان حدود ۱۳،۷ درصد بوده است.
فتح زاده تاکید کرد: میزان رشد ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته در معادن در حال بهره برداری کل کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ برابر ۶۹،۴ درصد بوده که این میزان در آذربایجان شرقی دارای ۲۱۱،۵ درصد رشد بوده و با ۹ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری، حدود ۷ درصد از کل میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش های معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.