فرماندار تبریز در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛

تبریز آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

یونس فاتح: برای برگزاری هرچه بهتر مرحله دوم انتخابات مجلس تعداد ۹ هزار و ۱۳۸ نفر همکاری خواهند داشت

عصرآزادی آنلاین/ سرویس سیاسی: فرماندار شهرستان تبریز با موضوع مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و تشریح آمادگی حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر جهت اخذ آرای شهروندان این مناطق با خبرنگاران دیدار کرد.

“یونس فاتح” روز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست خبری خود از آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تیریز، اسکو و آذرشهر خبر داد و گفت: تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده تا شرایط سالم جهت انتخاب ۴ کاندیدای باقی‌ مانده برای مجلس شورای اسلامی انجام گیرد.
وی با بیان اینکه این انتخابات همزمان با سراسر کشور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ ماه برگزار می‌شود اضافه کرد: انتخابات مرحله دوم حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد که در این حوزه انتخابیه ۷۶۰ صندوق الکترونیکی اخذ رای در نظر گرفته شده است.
فاتح با ذکر این نکته که به دلیل محدودیت تعداد کاندیداها، این مرحله از حساسیت خاصی برخوردار است اضافه کرد: برای محلاتی که تعداد رای دهندگان بالای یکهزار نفر باشد ۴ صندوق اخذ رای، برای محلاتی که تعداد رای‌ها ۶۰۰ نفر باشد سه صندوق و برای محلات زیر ۶۰۰ رای نیز دو صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده است.

فرماندار تبریز با اشاره به اینکه برای برگزاری هرچه بهتر مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تبریز تعداد ۹ هزار و ۱۳۸ نفر نیرو همکاری خواهند داشت تاکید کرد: مشارکت و رقابت سالم از راهبردهای مهمی است که در مرحله اول، در ارتقای حضور مردم صورت گرفت و روز جمعه پیش رو نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.
وی در خصوص شهروندانی که می‌توانند در مرحله دوم انتخابات رأی دهند توضیح داد: در مرحله دوم، کسانی می‌توانند رأی دهند که در مرحله اول در حوزه انتخابیه خودشان رأی داده‌ بودند و یا در مرحله اول در هیچ شعبه‌ای رأی نداده اند و یا رأی اولی‌هایی که در این بازه زمانی به سن قانونی رسیده‌اند می‌ توانند در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم شرکت نمایند.

فاتح در پایان اظهارات خود بحث سلامت و امنیت انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: تمام عوامل اجرایی و انتظامی حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر آماده مقابله با هر گونه تنش و سوء استفاده احتمالی دشمنان نظام مشابه نقشه ای که گروه تروریستی داعش در مرحله اول بر روی شهر تبریز تمرکز کرده بود است اما ناکام ماند.
شایان ذکر است در ادامه این نشست خبری، حسن گلی – معاون فرهنگی – رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی اعلام کرد صندوق سیار ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان از ساعت ۱۰ الی ۱۳ روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی – هنری تبریز آماده اخذ رای این قشر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.