مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛

صرفه جویی برق آذربایجانی ها از ۳۴ به ۲۱۴ مگاوات افزایش یافت

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: مابین سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳ که شرکت توزیع در زمینه رمز ارز و مقابله با آن ورود کرده ۵۷۳ مرکز فعال در این زمینه شناسایی و ۵ هزار و ۹۲۷ دستگاه استخراج رمز ارز کشف شده است.

“سعید رسالی احدی” در جمع تعدادی از رسانه های گروهی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۰ شهرستان، ۵۰ شهر و بیش از یک میلیون مشترک تحت پوشش این شرکت در استان هستند افزود: ۹ درصد مشترکان سطح آذربایجان شرقی پرمصرف بوده و مابقی مشترکان الگوی مصرف را رعایت کرده اند.
وی به تایم های ناترازی انرژی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و ادامه داد: این ناترازی‌ها محدود به سه یا چهار ماه است که خوشبختانه به دلیل بارش‌ها و پایین بودن دمای هوا، مدیریت مصرف را اجرا نکرده و امیدواریم امسال در تابستان خاموشی برق نداشته باشیم.
رسالی به قطعی برق صنایع استان در اوج مصرف اشاره و اظهار کرد: یکهزار و ۱۵۰ نوبت کاری در این چند ماه در صنایع داریم که اگر یک روز کاری را تعطیل کنند معادل کمتر از ۲ درصد می‌شود که البته می‌توانند این روز تعطیل را با جمعه کاری جبران کنند لذا میزان انرژی تحویلی به بخش صنعت در استان را ۱۱ درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی به موضوع فعالیت رمز ارز‌ها در سطح استان پرداخت و اضافه کرد: مابین سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳ که شرکت توزیع در زمینه رمز ارز و مقابله با آن ورود کرده ۵۷۳ مرکز فعال در این زمینه شناسایی و ۵ هزار و ۹۲۷ دستگاه استخراج رمز ارز کشف شده است.
رسالی بیان کرد: میزان انرژی برقی که با کشف این دستگاه‌ها صرفه جویی و احیا شده، حدود ۲۹ میلیون کیلووات ساعت بوده و خسارت وارده نیز ۵۳۷ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی همچنین با بیان اینکه در دولت سیزدهم یکهزار و ۶۳۸ پروژه با ۲۰ هزار و ۴۰ میلیارد ریال هزینه کرد اجرا شده است گفت: در طول ۳۳ ماه گذشته ۲۴ روستای استان برقدار شدند و هرچند جشن برقدار شدن روستا‌های بالای ۱۰ خانوار در استان برگزار شده، اما به دلیل مهاجرت معکوس، برخی روستا‌ها که فاقد خانوار یا تعداد خانوار کم بودند به بالای ۱۰ خانوار رسیده اند و طبق قانون، باید از انرژی برق برخوردار می‌ شدند.
مقام ارشد توزیع نیروی برق شهرستانهای آذربایجان شرقی به بهسازی شبکه توزیع برق در ۳۱۵ روستا در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۴۵ هزار کنتور هوشمند و یکهزار و ۵۰۰ حلقه چاه برقدار شده و ۲ هزار و ۵۶۷ پست هوایی و سه پست زمینی اضافه شده است.
وی از تعویض ۲ هزار و ۳۸۰ کیلومتر کابل مسی با خودنگهدار در شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: ۶ هزار کیلومتر از کابل‌های مسی باقیمانده در برنامه چهار ساله تعویض و جایگزین می‌شوند لذا میزان صرفه جویی برق شهروندان این استان از ۳۴ مگاوات به ۲۱۴ مگاوات افزایش یافته است که امیدوارم امسال این وضعیت بهبود یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به اینکه ۱۲۶ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر تحویل داده شده و ۱۴ دستگاه نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی حداث و راه‌اندازی شده است تاکید کرد: انرژی خورشیدی منحصر به خانه باغ ها نیست و اگر انرژی خورشیدی در خانه باغ می‌بینید قطعاً متصل به مرکز نیستند.

وی با اشاره به نصب ۸ هزار چراغ های روشنایی جدید اظهار کرد: ۸۵ هزار و ۸۲ رشته انشعاب واگذار و خاموشی در روز از یک دقیقه و نیم برای هر مشترک در سال به ۵۹ ثانیه رسیده است و میزان تلفات نیز به ۹،۱ کاهش یافته است.
رسالی با اشاره به اینکه الگوی مصرف برای تعریف شده در ۸ ماه عادی ۲۰۰ کیلووات و در ۴ ماهه خرداد و تابستان ۳۰۰ کیلووات است خاطرنشان کرد: اگر در این ماهها، مصرف خانوارها بیشتر شود آن مشترک را پرمصرف خواهیم شناخت که مشترک پرمصرف ۹ درصد کل مشترکان هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به طرح “با انرژی باشی برنده‌ ای!” گفت: با نصب اپلیکیشن “با انرژی” هوشمندانه مصرف برق را کاهش دهیم لذا در قرعه‌ کشی‌ های ماهانه پویش با‌انرژی که طی ۴ دوره برگزار می‌شود، جوایز بسیاری از ارائه می شود که هدف این پویش کاهش مصرف برق است و مشترکینی که به میزان هدف تعیین شده مصرف برق خود را کاهش دهند، در قرعه کشی شرکت داده می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.