استاد برجسته گروه باغبانی دانشگاه تبریز درگذشت

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی:
پروفسور سیروس مسیحا استاد برجسته گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در سن ۹۰ سالگی دارفانی را وداع گفت و به دنیای حق شتافت.

عصرآزادی آنلاین – محمد فرج پور باسمنجی؛ زنده یاد پروفسور مسیحا از دانشمندان باغبانی تاثیرگذار دانشگاهی کشور بوده و در راه اندازی گروه باغبانی دانشگاههای تبریز و شمال غرب کشور نقش مهمی داشته است. وی در سال ۱۳۱۴ ه ش متولد شده و در ۳۰ سالگی با اخذ مدارج عالیه علمی بعنوان مربی دانشگاه تبریز به استخدام وزارت علوم در آمده است.

این استاد برجسته در توسعه ی مرکز تحقیقات کشاورزی خلعت پوشان دانشگاه تبریز قدم های بزرگی برداشت و پس آن سال ها به عنوان استاد برجسته در دانشگاه های زنجان، ارومیه، اردبیل، فردوسی مشهد و صنعتی اصفهان به تدریس در دوره های تحصیلات تکمیلی و دکترا پرداخته و تاکنون بیش‌ از ۵۰ کتاب و رساله ی دکترا و مقالات علمی از وی به یادگار مانده است. در دهه ۸۰ در کنگره بین المللی علوم باغبانی در دانشگاه ارومیه از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری مورد تجلیل قرار گرفته است.

استاد سیروس مسیحا پس از عمری تلاش برای گسترش علم و آگاهی و تربیت هزاران دانشجو در سن ۹۰ سالگی در تبریز در گذشت و مراسم بزرگداشت آن دانشمند فقید امروز پنج شنبه ۲۵ مردادماه از ساعت ۳ تا ۵ عصر در مسجد طوبی تبریز برپا خواهد شد.

کمیته آموزش تحقیقات و فناوری خانه توسعه آذربایجان در گذشت این دانشمند برجسته حوزه علوم باغبانی دانشگاه‌های کشور را به جامعه علمی و خانواده وی تسلیت گفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.