در راستای پروژه مهر و برنامه ریزی برای آغاز سال تحصیلی جدید؛ ۲۰ پروژه آموزشی برای سال تحصیلی جدید در استان البرز به بهره برداری می رسد

به گزارش عصر آزادی آنلاین ، در راستای پروژه مهر و برنامه ریزی برای آغاز سال جدید تحصیلی نشست مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان برگزار شد.
نشست مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان برگزار شد.
گفتنی است با توجه به نزدیک شدن، به ایام آغاز سال جدید تحصیلی که پانزدهم شهریور ماه خواهد بود تکمیل و بهره برداری به موقع پروژه های در دست اجرا برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مهم ترین موضوع این نشست بود.
سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ۲۰ پروژه آموزشی برای سال تحصیلی جدید در استان البرز با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
وی افزود: سالانه ۱۲ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان افزوده می شود که فقط برای تحت پوشش قرار دادن این تعداد دانش آموز در هر سال نیازمند احداث ۴۰۰ کلاس درس هستیم.
قاسمی در این جلسه خواستار برنامه ریزی برای اجرای مناسب طرح آجر به آجر شد و گفت: این طرح اقدامی هوشمندانه برای عمومی کردن نهضت مدرسه سازی است که در آن هر کسی به وسع و توان خود می تواند در امر مدرسه سازی شریک باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یکی از اقدامات مناسب استان البرز را در رابطه با پروژه مهر اختصاص دو و نیم میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات هنرستان ها خواند و افزود: مدارس استان در خصوص تجهیزات آموزشی نیازمند توجه ویژه ای است که بنا داریم در جلساتی با استاندار البرز و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور این موضوع را پیگیری کنیم.
وی تاکید کرد: اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان برای تعمیرات انشعابات مدارس اختصاص یافته که ضرورت دارد ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان برای جذب آن به سرعت اقدام کنند.
قاسمی خواستار توجه اداره کل نوسازی مدارس استان برای بهبود سرانه فضاهای ورزشی استان شد و افزود: سرانه فضای ورزشی دانش آموزان در کشور حدود 34 سانتی مترمربع و در استان البرز 9 سانتی متر مربع است و برای بهبود این سرانه باید ساخت سالن های سرپوشیده و زمین های چمن مصنوعی در مدارس با برنامه ریزی و تلاش جدی تری صورت بگیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان گفت: برای برگزاری مانور بازگشایی مدارس در هفته اول شهریور ماه برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و با آمادگی کامل به استقبال سال جدید تحصیلی خواهیم رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.