فراخوان جشنواره و مسابقه حیدربابایه سلام با الهام از منظومه «حیدربابایه سلام» منتشر شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان ونوجوانان با موضوع منظومه درخشان حیدربابایه سلام استاد شهریار را به عنوان یکی از برنامه های جنبی کنگره ملی بزرگداشت ادبی استاد شهریار در تبریز برگزار می کند.

دبیر هنری جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان با الهام از منظومه “حیدربابایه سلام” امروز جمعه با اعلام این خبر افزود: امروز یکی از بارزترین نمایه های شکاف نسل ها، عدم آشنایی نسل جدید با فرهنگ های بومی و مسئولیت دستگاه های فرهنگی و نهادهای عمومی، تلاش برای کاهش این فاصله وآشنائی کودکان و نوجوانان با آثار شاخص فرهنگی و فرهنگ غنی بومی است.

لیلا ساویز اظهار کرد: پادشاه ملک سخن، استاد سید محمدحسین شهریار، خالق چندین منظومه ادبی فولکلور با محتوای فرهنگی و اجتماعی است که حقیقتاً چناچنکه باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه با تغییر نسل ها، این گنجینه پر بها، می رودکه به بوته فراموشی سپرده شود، ستاد برگزاری کنگره ملی بزرگداشت استاد شهریار، با مشارکت و همکاری شهرداری منطقه ۵ تبریز، در نظر دارد جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان ونوجوانان با موضوع منظومه درخشان حیدربابایه سلام استاد شهریار، برگزار کند.

ساویز ادامه داد: با این فراخوان، از همه علاقمندان استاد شهریار و فرهنگ فولکلور آذربایجان دعوت می شود، که با انتقال مفاهیم و مضامین و تصویرهای ناب این منظومه سترگ ادبی به کودکان و نوجوانان پیرامون شان، آنان را برای شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری و به تصویر کشیدن این منظومه تشویق کنند.

وی تشریح کرد: این مسابقه در ۳ رده سنی ۵ تا ۷ سال، ۸ تا ۱۰ سال و ۱۱ تا ۱۴ سال برگزار می شود.
وی در خصوص مقررات شرکت در جشنواره و مسابقه نقاشی نیز گفت: تکنیک برای تولید آثار، آزاد است، اندازه آثار باید A۴ تا A۳ باشد و مشخصات کامل شرکت کننده در پشت اثر درج شود.

دبیر جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان با الهام از منظومه “حیدربابایه سلام” استاد شهریار ادامه داد: سن شرکت کننده به صورت تاریخ تولد در بخش مشخصات درج شود، اثر نباید تاشود و باید به صورت ایمن از طریق پست به آدرس شهرک باغمیشه کوی فرشته جنوبی، فرهنگسرای فرشته – دبیرخانه جشنواره نقاشی ارسال و یا در وقت اداری با دریافت رسید به همان آدرس تحویل داده شود.

وی با اشاره به اینکه شماره تماس دبیرخانه ۳۶۶۸۳۰۰۸ است، اظهار کرد: به ۳۰ نفر از برگزیدگان این جشنواره و مسابقه، به هر کدام جایزه ای به ارزش ۱۰ میلیون ریال از سوی دبیرخانه جشنواره اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در هر بخش جایزه ویژه ای به یک نفر به انتخاب شهردار تبریز اهدا خواهد شد و آثار ارسالی به شرکت کنندگان عودت داده نخواهد شد.

ساویز با بیان اینکه هر شرکت کننده فقط یک اثر می تواند به دبیرخانه جشنواره ارسال کند، گفت:
مهلت ارسال آثار تا ۳۰ دیماه ۱۳۹۹ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.