تلاش برای بالا بردن سرانه مطالعه در تبریز

به گزارش عصر آزادی آنلاین، به گفته فرج قلیزاده، رئیس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی شورای اسلامی شهر تبریز، سرانه مطالعه تبریزی‌ها پایین‌تر از میانگین کشوری و ۱۵ دقیقه در روز است.

فرج محمدقلیزاده، روز یکشنبه در نشست شهرداری منطقه ۲ تبریز با انتقاد از پایین بودن سرانه مطالعه شهروندان تبریزی، گفت: شهرداران مناطق باید با برگزاری مسابقه کتابخوانی در بین شهروندان و در بین اهالی ساکن در مجتمع ها، برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه شهری تبریز تلاش کنند.

وی با بیان اینکه متوسط شمارگان چاپ کتاب در آلمان در حدود ۱۵۰ هزار جلد است، اظهار داشت: با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اعمال تخفیف های ۳۰ درصدی تلاش می شود سرانه مطالعه در این شهر افزایش یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز با تاکید بر ثبت هرچه سریعتر املاک متعلق به شهرداری و شناسایی بقیه املاک از سوی مدیران شهری، گفت: با توجه به دسترسی عده‌ای افراد سودجو به فناوری جدید و پیشرفته، مدیران شهری برای خلع ید این افراد و حفظ حق و حقوق سازمان شهرداری باید هر چه سریع تر با در نظر گرفتن اولویت ها وارد عمل شوند و این املاک را شناسایی کنند.

محمدقلیزاده، ادامه داد: باید با برگزاری چنین جلساتی و انجام راستی آزمایی ها، رفع احتمالی برخی خطاها و نظارت و سیاستگزاری، شهرداری را در رسیدن به اهداف کلان خود و خلع ید افراد سودجود کمک کرد.

وی یادآوری کرد: با توجه به جمعیت ساکن در حوزه شهرداری منطقه ۲ تبریز، افزایش ایستگاه های آتش نشانی و اماکن ورزشی در سطح حوزه این منطقه ضروری است.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.