خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای تبریز در چند ماه آتی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، شهردار تبریز از خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر در ماه‌های آتی خبر داد.

ایرج شهین باهر روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی خریداری و بازسازی شده، گفت: همزمان با روز ارتش، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس خریداری و بازسازی شده به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه و حدود ۷۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است، بخشی از این مبلغ مربوط به خرید و بخشی دیگر مربوط به بازسازی خودروها است.

وی افزود: سعی ما، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است، امیدواریم با آسایش و آرامشی که در خودروهای جدید و بازسازی شده ایجاد می شود، شهروندان را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کنیم.

شهردار تبریز ادامه داد: مدیریت شهری در حال خرید ۵۰ اتوبوس جدید دیگر است که ماه های آتی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شود.

وی با تاکید بر این‌که هدف ما افزایش تعداد خودروها است، گفت: با این کار اقبال به استفاده از حمل و نقل عمومی در بین شهروندان بیشتر می‌شود.

شهین باهر تصریح کرد: از عموم شهروندان درخواست می کنم از خودورهای شخصی کمتر استفاده کنند و مدیریت شهری را در حفظ و نگهداری همه امکانات شهر به ویژه وسائط حمل و نقل عمومی که متعلق به عموم شهروندان است، یاری کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی، شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مراسم گفت: در خرید اتوبوس در سطح کشور با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و امکان خرید اتوبوس از خارج کشور و یا تولید در داخل نیز چندان میسر نیست.

شهرام دبیری اظهار کرد: محیط زیست و حمل و نقل عمومی یکی از اولویت‌های اصلی شورای اسلامی شهر تبریز است و در این راستا بیش‌ترین تلاش و بودجه را اختصاص داده ایم.

وی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را از اولویت های اصلی این شورا خواند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که تامین ۱۰۰دستگاه اتوبوس در شرایط فعلی بسیار ارزشمند و کار دشواری است، گفت: به عقیده من، در حوزه حمل و نقل عمومی، هنوز با استانداردها فاصله داریم و باید بیش تر در این حوزه تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تبریز نیز اضافه شدن ۱۰۰دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی را اقدامی دشوار ولی مهم عنوان کرد.

ایمان غنی زاده اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی بازسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس و خرید ۱۵ دستگاه اتوبوس و ۳۵ دستگاه مینی بوس صفر کیلومتر اقدام مهمی در حوزه حمل و نقل عمومی است.

او ادامه داد: بدون حمایت های شهردار تبریز قطعا تحقق این اقدام بزرگ در راستای توسعه ناوگان میسر نبود و از این بابت از دکتر ایرج شهین باهر تشکر ویژه دارم.

امروز در مراسمی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس صفرکیلومتر و بازسازی شده با حضور شهردار، فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با اعتبار ۷۰۰ میلیاردریال به بهره برداری رسید و تقدیم شهروندان شد.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.