تکمیل خط‌ آهن تبریز- جلفا- نخجوان و اتصال آن به روسیه

به گزارش عصر آزادی آنلاین، وزیر راه و شهرسازی از تصمیم این وزارتخانه برای تکمیل خط‌آهن تبریز- جلفا- نخجوان و اتصال آن به روسیه خبر داد و بر لزوم بهسازی و نوسازی پایانه مرزی جلفا برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر به مردم تاکید کرد.

محمد اسلامی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پایانه مرزی جلفا به همراه استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان محلی، با اشاره به ظرفیت‌های بالای این پایانه برای توسعه روابط با همسایگان، بر لزوم بهسازی و نوسازی آن برای ارائه خدمات بهتر و باکیفیت‌تر به مردم و تسهیل تردد در بخش‌های مسافری و خودرویی تأکید کرد و تحقق این مهم را نیازمند هم‌افزایی نهادهای مسئول دانست.

وی در جریان حضور در پایانه مرزی جلفا، با معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان دیدار و درخصوص زمینه‌های توسعه همکاری دوجانبه گفت‌وگو کرد.

اسلامی در این دیدار بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران احترام و اعتقاد ویژه‌ای به ارتقای روابط با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری آذربایجان دارد و پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک و اراده رهبران دو کشور، تلاش برای گسترش روابط دوجانبه را چند برابر می‌کند و حضور ما امروز بر همین امر مهم تاکید دارد.

وی افزود: دیدار امروز به منظور ارزیابی مشترک از فرصت‌های توسعه تبادلات و زیرساخت‌های حمل‌ونقل برای ایجاد قابلیت همکاری‌های تجاری و لجستیکی انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به تحولات اخیر منطقه و تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین روسیه، آذربایجان و ارمنستان، محور راه‌آهن تبریز- نخجوان به سمت آذربایجان و روسیه را فعال می‌کنیم که ظرفیت‌های تجاری دو کشور و کشورهای منطقه را گسترش دهد.

وی با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان فرصت‌های متنوع و بی‌شماری برای همکاری دارند، اظهار کرد: تلاش برای تحقق این فرصت‌ها از علاقمندی‌های دو طرف است.

اسلامی با اشاره به این‌که عصر امروز برای دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان به باکو سفر می‌کنم، افزود: امیدوارم این سفرها بتواند نقطه عطفی برای شناسایی و رفع کاستی ها و نیز توسعه فرصت های مشترک سرمایه گذاری های دو طرفه باشد و باید از این فرصت‌ها و مذاکرات استفاده کنیم.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تأکید بر این‌که در حال حاضر هیچ خط قرمزی برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورش وجود ندارد، گفت: مناسبات ایران و آذربایجان در سطح بسیار بالایی قرار دارد و این روابط در سال های اخیر رو به گسترش بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.