روحانی: برجام مصداق بارز تعامل سازنده و مذاکره بین المللی است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست هیات دولت گفت: فرصت دستیابی به توافق را از دولت دوازدهم گرفتند.

حسن روحانی اظهار کرد: امروز ۲۳ تیرماه است و این روز در تقویم ما بعنوان روز گفت و گو تعامل سازنده با جهان آمده است.

وی ادامه داد: پس از اقداماتی که دولت یازدهم برای از بین بردن تحریم ظالمانه و احقاق حقوق ملت انجام داد، روز بیست و سوم تیرماه ۱۳۹۴ بود که ما به توافق رسیدیم و به همین دلیل روز ۲۳ تیرماه روز گفت و گو و تعامل سازنده نامگذاری شد.

رییس جمهوری یادآور شد: برای دولت یازدهم و دوازدهم یکی از اهداف بسیار مهم احقاق حق ملت در زمینه مسائل فناوری‌های مدرن و تجارت و اقتصاد و فعالیت‌های اقتصادی و تولید بود و این هدف اصلی و مهم در دولت یازدهم بود و به نحوی در دولت دوازدهم هم تکرار شد.

روحانی بیان کرد: در سال‌های قبل برخی از مسائل در جامعه ما بود و در ذهن مردم این چنین بود یا برخی از افراد جامعه که قعطنامه‌هایی علیه ما در سازمان ملل تصویب شده است.هفت قطعنامه علیه ما تصویب شده است و این قطعنامه‌ها ذیل فصل ۷ بوده است و کاری نمی شود، کرد.

وی تصریح کرد: معمولا وقتی کشوری را در شورای امنیت برای آن ذیل فصل هفت قعطنامه صادر می‌کنند،یا آن کشور مجبور می شود آن را اجرا کند یا گاهی هم به جنگ منجر می‌شود. اما این که در تاریخ سازمان ملل آمده باشد، کشوری ایستادگی و مقاومت کرده باشد تا در نهایت آن قعطنامه‌ها بدون اینکه یک لحظه اجرا شود، لغو شود جزو موارد نادر و بی‌نظیر است.

رییس جمهوری اعلام کرد: همچنین ما با آژانس در مساله‌ای به نام PMD مواجه بودیم. مواردی که به عنوان احتمال فعالیت غیرصلح آمیز مطرح می‌کردند یکی از آدم‌هایی که تخصص و سابقه داشت می گفت صد سال دیگر هم PMD حل نمی‌شود و به عنوان یک اهرم در دست آژانس است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.