“عصرآزادی” از انتخاب دومین شهردار شورای ششم شهر تبریز گزارش می دهد؛ کلید تبریز هوشیار شد 

رئیس شورای شهر تبریز می گوید برخی از زیر مجموعه‌های شهرداری در گذشته صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی داشتند که اکنون با تغییر نام، بر علیه شورای شهر و شهرداری فعالیت می‌کنند! 

? عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده 

 بعد از کش و قوس های فراوان و حواشی مربوط برای انتخاب شهردار تبریز، اعضای شورای ششم شهر تبریز با حداقل هفت رای موافقیعقوب هوشیاررا به عنوان شصت و هشتمین شهردار تبریز روانه ساختمان ابوریحان کردند. 

یعقوب هوشیار که پیش از این در جلسه علنی شورای ششم شهر تبریز از برنامه های خود دفاع کرده بود اعضای شورا نیاز به ارایه برنامه از وی ندیدند تا در رقابت با سعید شریف زاده گزینه جدید شهرداری تبریز؛ او را شهردار منتخب تبریز کنند و پس از هفته ها بحث و جلسه و انتظار، بالاخره ترجیح دادند تا کلید شهر تبریز را به هوشیار بسپارد. 

▪️برگ اول 

 شصت و سومین جلسه فوق العاده علنی شورای ششم شهر کلانشهر تبریز به ریاست حجت الاسلام رسول برگی و با حضور اعضای شورا و با دستور جلسه انتخاب شهردار جدید در عمارت تاریخی ساعت برگزار شد. 

در پایان این جلسه که ماراتن نفس گیر راهیابی به ساختمان ابوریحان تبریز در بین دو گزینه نهایی در جریان بودیعقوب هوشیاربا ۷ رای اعضای شورا به عنوان شهردار کلانشهر تبریز انتخاب شد وسعید شریف زادهبا یک رای کمتر و با حمایت ۶ عضو شورا از کسب کرسی شهرداری بازماند! 

این دومین شهردار دوره فعالیت شورای ششم شهر تبریز است که با حداقل آرا به عنوان مدیریت شهری تبریز انتخاب می گردد به طوری که مخالفان انتخاب هوشیار، تاکنون از دلایل خود در عدم حمایت از او به اظهار نظر نپرداخته اند که نشان از دو دستگی آرای ماخوذه دارد! 

 ▪️برگ دوم 

 رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای جلسه با اشاره به جلسه روز دوشنبه شورا که به صورت غیرعلنی و صرفاً جهت بررسی گزینه های شهردار برگزار شده بود گفت: تا ساعت ۲۰ مهلت داده بودیم تا اعضای شورا نفرات جدید خود را معرفی کنند، کاندیدا های زیادی تماس گرفته بودند اما گفتم باید حداقل امضای پنج نفر را داشته باشید! 

رسول برگی افزود: تنها نفری که استعفای خود را پس گرفت آقای یعقوب هوشیار بود که با امضای شش نفر از اعضای شورای شهر به رقابت با آقای سعید شریف زاده پیوست. 

وی اضافه کرد: آقایان شهرام دبیری، علی نوای باغبان، یاسین بجانی، سیدکاظم زعفرانچی لر، پرویز هادی و بنده ۶ عضو موافق مدیریت آقای هوشیار بودیم. 

برگی یادآور شد: آقای هوشیار در نامه ارسالی به شورای شهر نوشتند که به دعوت مجدد جمعی از اعضای شورا کاندیداتوری خود را اعلام می دارم. 

 ▪️برگ سوم 

نکته جالب توجه جلسه فوق العاده ۶۳، هشدار رئیس شورای شهر به مدیران شهرداری تبریز بود که اولتیماتومی به نحوه رفتار آنها در فضای مجازی تلقی گردید. 

رسول برگی گفت: برخی از سازمان‌ها و زیر مجموعه‌های شهرداری در گذشته صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی داشتند که اکنون با تغییر نام، برعلیه شورای شهر و شهرداری فعالیت می‌کنند 

وی تاکید کرد: همین‌ جا اعلام می‌کنم مدیران، خودشان از تخریبات این قبیل صفحات ممانعت کنند تا ما بالاجبار به موضوع ورود نکنیم! 

در برخی از صفحات اجتماعی، کاربران تبریزی به نحوه انتخاب شهردار تبریز توسط شورا انتقادات زیادی کرده اند، اما اظهارات مربوط به شهردار جدید بسیار جالب است که در یکی از آن نوشته اند: إِنَّمَا بَغْيُكُمْ عَلَىٰ أَنْفُسِكُمْ، آقای شهردار! دو نکته مد نظرتان باشد؛ اول اینکه از رفتار حلقه ای پرهیز کنید، اقلیتی که عباس رنجبرشهردار ۱۷۰ روز فعالیترا به انحصار گرفتند به شورا و شهر تبریز خیانت کردند! لذا شما از این رویه پرهیز کنید و شهردار همه شورا باشید و ثانیاً اینکه فرصت خدمت گذاری را شان و قدر بدانید. 

 ▪️برگ چهارم 

یعقوب هوشیار شهردار فعلی منطقه ۱۸ تهران پیش از این به دلیل عدم کسب اجازه از علیرضا زاکانیشهردار تهراناز نامزدی شهرداری تبریز انصراف داده بود اما برخی اعضای شورای شهر دلیل این انصراف را عدم اجماع روی او عنوان کرده بودند! 

او ۷ رای خود را از سبد آرای سیدکاظم زعفرانچیلر، یاسین بجانی، رسول برگی، علیرضا نوای باغبان، شهرام دبیری، پرویز هادی و حکیمه غفوری کسب نمود. 

سایر اعضای شورای ششم شامل احمدی، محمدحسن اسوتچی، روح الله رشیدی، روح الله دهقان نژاد، فریدون بابایی اقدم و احد صادقی نیز به سعید شریف زاده رای مثبت دادند. 

یعقوب هوشیار پس از صدور حکم خود توسط وزیر کشور به عنوان دومین شهردار تبریز در دوره ششم شورای شهر شروع به کار خواهد کرد. 

 ▪️برگ پنجم 

اولین بار، نام یعقوب هوشیار در سال ۱۳۹۲ در بین گزینه های شهرداری تبریز قرار گرفت اما در ادامه کار و با اطلاع از اینکه قاطبه شورای چهارم بر روی شهرداری صادق نجفی به اتفاق نظر رسیده اند و احتمال دارد از او بهره تبلیغاتی ببرند انصراف داد. 

با روی کار آمدن نجفی، هوشیار در سمت شهرداری منطقه ۵ ابقا گردید و مجری بسیاری از طرح های شهری گردید لذا آمارها نشان می دهد که او به عنوان یک مدیر جوان در طول ۹ سال حضورش در دو منطقه ۱۰ و ۵ بیش از ۱۴۰ طرح و پروژه شهری را به اجرا درآورده است از این رو می توان از او به عنوان یک مدیر اجرایی موفق و جسور نام برد. 

در سال ۹۸ و پس از فوت محمد اشرف‌نیاعضو فقید شورای پنجمبرای بار دوم نام یعقوب هوشیار به عنوان یکی از گزینه های شهرداری تبریز مطرح شد، گروهی در تلاش برای مجاب کردن شهین باهرشهردار وقت تبریزجهت استعفا از سمت خود بودند تا محمد حسن اسوتچیعضو علی البدل شورای پنجمبه ترکیب شورای شهر راه نیابد چرا که برخی رسانه ها چنین مطرح کرده بودند که این عضو تازه وارد می تواند با رئیس شورای پنجم زاویه و اختلاف نظر داشته باشد اما در صورتی که هوشیار شهردار شود و شهین باهر به عنوان اولین عضو علی البدل به شورا بیاید دیگر اسوتچی نمی تواند وارد ترکیب شود، ولی این برنامه ریزی با عدم استعفای شهین باهر از سمت شهرداری تبریز ناکام ماند و هوشیار هم نتوانست در دومین گام به کرسی بلدیه چی تبریز دست پیدا کند! 

 ▪️برگ ششم 

 گفتنی است یعقوب هوشیار به سال ۱۳۵۶ در تبریز دیده به جهان گشوده و تحصیلات خود را در رشته عمران تا سطح دکتری ادامه داده است. 

وی که هم اکنون شهردار منطقه ۱۸ تهران است در سوابق مدیریتی خود، شهردار اسبق منطقه ۱۰ تبریز، شهردار سابق منطقه ۵ تبریز، معاون فنی ستاد عتبات عالیات کشور، مدیرعامل شرکت توسعه مسکن شمالغرب، کارشناس رسمی دادگستری، عضو هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی آذربایجان شرقی، عضو هیات رئیسه نظام مهندسی استان و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب را در چنته دارد. 

عکسها از: عصرآزادی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.