علی رضاقلی درگذشت

علی رضاقلی پژوهشگر برجسته‌ حوزه جامعه‌شناسی و علوم سیاسی، به دیار باقی شتافت.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، این چهره فرهنگی بامداد امروز، هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در سن ۷۵ سالگی بر اثر ناراحتی قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران از دنیا رفت.

خانواده رضاقلی در پیامی نوشته‌اند:

“انا لله وانا الیه راجعون

 استاد علی رضاقلی نویسنده جامعه‌شناسی نخبه‌کشی، پس از سال‌ها تلاش و کوشش برای توسعه ایران‌زمین، سحرگاه امروز به ملکوت اعلی پیوست.

درگذشت این بزرگمرد پرتلاش برای عمران و آبادانی و سربلندی ایران و ایرانیان را به همه ایران‌دوستان و ارادتمندان آن استاد فقید سعید تسلیت عرض می‌کنیم.

مراسم تشییع پیکر این عالم پژوهشگر متعاقبا به اطلاع دوستداران ایشان خواهد رسید.

از طرف برادران، همسر و فرزندان”

علی رضاقلی، متولد ۱۳۲۶ در تهران، پژوهشگر ایرانی حوزه جامعه‌شناسی و علوم سیاسی‌ است. او با نوشتن دو کتاب جامعه‌شناسی خودکامگی و جامعه‌شناسی نخبه‌کشی در صحنه جامعه‌شناسی ایران مطرح شد.

وی تحصیلات متوسطه را در رشته ادبی در سال ۱۳۴۶ در دبیرستان بهرام قلهک شمیران به پایان رسانید و در همان سال در رشته علوم سیاسی به دانشکده حقوق دانشگاه تهران راه یافت.

وی در سال ۱۳۵۰ موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی از دانشگاه تهران شد و پس از گذراندن خدمت سربازی در سال ۱۳۵۳ جهت ادامه تحصیل به دانشگاه سوربن و سپس مدرسه سیاسی مطالعات عالی پاریس رفت.

رضاقلی با پیروزی انقلاب اسلامی پایان نامه دکترا را نیمه تمام رها کرد و به ایران بازگشت و به طور غیر رسمی به مطالعه و پژوهش در حوزه جامعه‌شناسی و اقتصاد سیاسی ایران پرداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.