مهمترین اخبار ورزشی آذربایجان‌شرقی در خرداد 1400

شکست تیم تراکتور در مسابقه سوپرجام فوتبال کشور، انتقال مالکیتی باشگاه ماشین‌سازی و درخشش دو و میدانی کاران و تکواندوکاران آذربایجان‌شرقی مهمترین رویدادهای ورزش آذربایجان‌شرقی در خرداد ماه سال 1400 بودند.
عصر آزادی آنلاین/ فرهاد فرهادپور: مشروح مهمترین اخبار ورزشی آذربایجان شرقی در خرداد ماه سال 1400 به شرح زیر است:
* رسول خطیبی با اشاره به انتخاب فیروز کریمی به عنوان مشاور فنی خود، اظهار داشت: آقای کریمی با نظر بنده به عنوان مشاور فنی تیم انتخاب شد و ایشان فقط به عنوان مشاور در کنار من خواهد بود.
* از بازی معوقه هفته بیستم لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتور عصر امروز در اهواز به مصاف تیم فولاد خوزستان رفت که این بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.
* در مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور، سجاد هاشمی و میلاد ناصح جهان به ترتیب 2 مدال طلا و 2 مدال نقره در ماده های 200 متر و 400 متر و مهدی پیرجهان در ماده 400 متر با مانع مدال طلا، سجاد پیرآیقرچمن در ماده پرتاب دیسک مدال برنز و در ماده 4 در 400 متر امدادی تیم آذربایجان شرقی مقام اول را کسب کرد.
‎* رقابت های لیگ مجازی نوجوانان کشور با قهرمانی آذربایجان‌شرقی به اتمام رسید. این دوره از رقابت‌ها با حضور 7 تیم برگزار شد.
* بزرگترین خانه دارت کشور در مجتمع ورزشی کوثر تبریز در آذربایجان شرقی افتتاح شد.
* بعد از استعفای کاظم محمودی از سمت سرپرستی تیم ماشین‌سازی، سیدمحمد علوی به عنوان مدیر این تیم معرفی شد.
* در مسابقات تکواندو دسته یک کشور جام نقش جهان علیرضا نظری از آذربایجان‌شرقی عنوان فنی‌ترین تکواندوکار را به خود اختصاص داده بود.
* باشگاه ماشین سازی تبریز به یونس قربانی واگذار گردید و مالک جدید این باشگاه معرفی گردید.
* در بازی معوقه هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتور به مصاف ماشین‌سازی رفت که این بازی در پایان با برتری دو بر صفر تیم تراکتور به اتمام رسید.
* فیروز کریمی دو هفته پیش به عنوان مشاور سرمربی تیم تراکتور منصوب شده بود، از این تیم جدا شد
* باشگاه تراکتور با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این باشگاه هیچ مشکل مالی ندارد و همه موارد مطروحه، کذب محض هستند و هیچ پایه و اساسی ندارند.
* در هفته بیست و یکم لیگ دسته 2 کشور تیم محتشم تبریز در ورزشگاه شهرداری تبریز میزبان تیم امید گناوه بود که این بازی در پایان به سود تیم محتشم تبریز به اتمام رسید. گل های تیم محتشم در این بازی در دقیقه 91 و 95 به ثمر رسید تا این تیم کامبک فراموش نشدنی داشته باشد.
* تیم فوتبال امید تراکتور با هدایت حیدر جعفری با برتری دو بر یک برابر سپاهان اصفهان به فینال رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور راه یافت.
* علی حسن‌پور رئیس هیات انجمن‌های ورزشی آذربایجان‌شرقی گفت: این هیات برای اولین بار در طول تاریخ استان رتبه دوم کشور در ارزیابی سالانه را کسب کرد.
* سجاد هاشمی آهنگری در فینال ماده دوی ۴۰۰ متر در کشور ترکیه با ثبت زمان ۴۶.۳۳ ثانیه در جایگاه دوم مردان ایستاد.
* دیدار تدارکاتی تراکتور مقابل پیکان در نهایت با برد دو بر یک شاگردان رسول خطیبی به اتمام رسید.
* با برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان آذربایجان شرقی؛ یوسف جاویدان به مدت 4 سال رئیس هیأت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان شد.
* در جریان مسابقات بین‌المللی دو و میدانی ترکیه، سجاد هاشمی آهنگری دوی ۴۰۰ متر را در ۴۵ ثانیه و ۴۰ صدم ثانیه دوید و علاوه بر کسب مقام قهرمانی مسابقات، رکورد ایران را هم ۲۴ صدم ثانیه بهبود بخشید.
رکورد پیشین دوی ۴۰۰ متر ایران در اختیار علی خدیور با ۴۵ ثانیه و ۶۴ صدم ثانیه بود که در سال ۱۳۹۶ به ثبت رسیده بود.
* استاد “ناصر پایه‌گذار” بنیانگذار ژیمناستیک استان آذربایجان‌شرقی با دار فانی وداع کرده و جامعه ژیمناستیک استان عزادار شد.
* تیم آکواتلون هیات ورزش های سه گانه استان آذربایجان‌شرقی در بخش آقایان قهرمان رقابت تیمی مسابقات آکواتلون قهرمانی کشور شد.
* تنها سهمیه دوچرخه‌سواری ایران در المپیک توکیو به رکابزن آذربایجان‌شرقی رسید. در رقابت‌های انتخابی سعید صفرزاده از استان آذربایجان‌شرقی توانست عنوان نخست را از آن خود کند و به المپیک برسد.
* مجمع انتخاباتی هیأت کبدی استان آذربایجان شرقی برگزار شد؛ حمید زیرکی به مدت 4 سال رئیس هیأت کبدی استان شد.
* امیرمحمد بخشی تکواندوکار وزن 74- کیلوگرم کشورمان که به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا راه پیدا کرده بود، در این مرحله نتیجه را به نماینده کره جنوبی واگذار کرد و مدال نقره این رویداد را بدست آورد.
* در جریان برگزاری رقابت‌های تور قاره‌ای قزاقستان سجاد هاشمی دونده کشورمان موفق شد در رقابت ماده ۴۰۰ متر با ثبت حد نصاب ۴۵.۸۵ثانیه عنوان نخست و مدال طلای این مسابقات را از آن خود کند.
همچنین، مهدی پیرجهان دونده رکورددار ماده ۴۰۰ متر مانع کشورمان موفق شد عنوان نخست رقابت‌های دو و میدانی تور قاره‌ای قزاقستان را به دست آورد.
* میرهاشم حسینی المپین تکواندو کشورمان که به منظور ارتقاء رنکینگ المپیکی خود در تورنمنت بین المللی بیروت حضور پیدا کرده بود، با کسب مدال طلا علاوه بر ایستادن بر سکوی قهرمانی توانست 20 امتیاز به رنکینگ خود اضافه کند.
* مجمع انتخاباتی هیأت ورزشهای ناشنوایان استان برگزار شد که صمد عباسقلی زاد طلوعی برای 4 سال آتی رئیس هیأت شد.
* دیدار سوپر جام فوتبال کشور بین تیم‌های پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و تراکتور قهرمان ‌جام حذفی فصل گذشته در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که این بازی در پایان با برتری یک بر صفر تیم پرسپولیس به اتمام رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.