بیش از سه هزار کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌ شرقی برف روبی شد

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در جریان بارش های ۲ روز اخیر حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان توسط گروه‌های راهداری برف روبی شد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، آقای رسول زاده با بیان اینکه گروه‌های راهداری در راه‌های استان آذربایجان شرقی مشغول برف روبی و نمک و شن پاشی هستند گفت: طی ۲ روز گذشته حدود یک هزار تن مخلوط نمک و شن برای جلوگیری از لغزندگی راه‌های استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی راه‌های استان باز بوده و تردد در آن‌ها در جریان است، اظهار داشت: در این بازه زمان بیشترین میزان برف روبی در آزادراه تبریز – زنجان، هریس، بستان آباد، ملکان و هشترود انجام شد.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون مشکل خاصی در راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان وجود ندارد ولی با توجه به تداوم بارش ها در روز‌های آینده رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و برف گیر احتیاط کنند.

آقای رسول زاده ادامه داد: راهدارخانه‌های واقع در جاده‌های اصلی و فرعی استان نیز آماده اسکان مسافران گرفتار در برف و کولاک هستند و راهداران برای افزایش ایمنی عبور و مرور و ارائه خدمات به کاربران راه‌ها با مسئولان استانی و شهرستانی، نیرو‌های انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیرو‌های امدادی همکاری تنگاتنگی دارند.

وی به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.