رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی با انتقاد از تخریب گورستان‌های تبریز گفت: این امر باعث شده تا تاریخ هزار ساله تبریز در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

عبدالله تقی پور: به شیوه رفتار با بازنشستگان شهرداری تبریز اعتراض دارم!

شهرام صادق زاده/ عصرآزادی: یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای پنجم شهر تبریز به ریاست شهرام دبیری و با حضور اعضا و قائم مقام شهردار تبریز – در غیاب شهین باهر – در عمارت تاریخی ساعت برگزار شد.
غیبت شهردار تبریز در این جلسه انتقاد برخی از اعضا را برانگیخت و جالب اینکه وقتی در نیم ساعت پایانی تایم جلسه، قائم مقام شهردار نیز صحن علنی را ترک کرد اعتراض تقی پور را باعث شد تا او اظهارات خود را خطاب به خبرنگاران بیان نماید!
تذکر تند محمدحسن اسوتچی و محرم محمدزاده در باب عدم حمایت شورا از مستضعفان، تقدیر از خدمات مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در صحن علنی و مجال ارائه گزارش توسط سرپرست سازمان آتش نشانی پس از ۵ هفته انتظار از دیگر نکات جالب توجه جلسه بود.

▪️زمان بر بودن آسفالت ریزی معابر، موجب نارضایتی مردم می گردد

رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای جلسه با تسلیت درگذشت ۲ تن از کارگران ماشین سازی گفت: امیدواریم با رعایت مسائل ایمنی شاهد تکرار چنین حوادث تلخی نباشیم.
شهرام دبیری در غیاب شهین باهر خطاب به قائم مقام وی گفت: از آقای موسایی می‌خواهم در مورد سختی کار کارگران شهرداری که بدون در نطر گرفتن سنوات پرداخت می‌شود، لایحه‌ای برای شورا آوردند تا زحمات فعالیت چندین ساله آنها هدر نرود.
وی در زمینه آسفالت معابر شهری نیز افزود: اقدامات خوبی در این خصوص انجام یافته ولی باید سعی کنیم آسفالت ریزی معابر، زمان‌بر نباشد و در کمترین زمان صورت گیرد.

▪️حال و روز تیم فوتبال سابق شهرداری اصلا خوب نیست!

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در صحن علنی شورای شهر از احیای ورزش‌های بومی‌ و محلی در استان خبر داد که نیازمند همکاری شهرداری تبریز برای معرفی آنها به گردشگران است.
ایوب بهتاج با تاکید بر توسعه ورزش همگانی در تبریز ادامه داد: در محلات آسیب پذیر تبریز با مشکلات بسیاری مواجه هستیم زیرا در برخی مناطق حتی زمین خاکی برای ورزش وجود ندارد که از شهرداری می‌خواهیم در این زمینه کمک حال ما باشد‌.
وی با ذکر این نکته که شهرداری باید برای میزبانی رقابت هاط بین المللی یاریگر ما باشد افزود: ورزشکاران المپیکی از عدم حمایت‌ها ناراضی هستند زیرا آذربایجان شرقی با این قدمت تنها یک مدال برنز در المپیک‌ دارد.
بهتاج با بیان اینکه اوضاع مالی مالک تیم سابق شهرداری اصلا خوب نیست گفت: تا به حال ۲ میلیارد هزینه کرده اما تا امروز سودی نداشته و دیگر خریداران قصد داشتن این تیم‌ را به شهر‌های دیگر انتقال دهند، اما این فرد تیم را در تبریز نگهداشته تا ورزشکار بومی تربیت کند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: عوارض سالن‌هایی که در دهه ۵۰ و ۶۰ ساخته شده با نرخ عوارض سال ۹۹ اخذ می‌شود که این کار خوبی نیست.
بهتاج افزود: ۷۳۵ سالن رزمی و ورزشی در تبریز وجود دارد که شهرداری می‌خواهد بعضی از آنها  را تغییر کاربری دهد که به طور متوسط در هر کدام از آنها ۷ نفر مشغول به کار هستند.

▪️کاهش مسافر در تاکسی ها، به افزایش نرخ منجر می شود

نامه فرماندار و رئیس هیئت تطبیق مصوبات شهرستان تبریز در خصوص تصویب نرخ کرایه سال ۹۹ تاکسـیرانی تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
اعضای شورای شهر که قبلا افزایش ۳۱ درصدی کرایه ها با ۴ سرنشین را تصویب کرده بودند باز هم بر اجرای مصوبه قبلی خود اصرار نمودند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک گفت: قبل از تصویب شورا، رانندگان و مسافران به توافق نرخ معین رسیده‌اند.
عبدالله تقی پور افزود: اگر نسبت به تعیین‌ ستاد کرونا، کاهش مسافر به ۳ نفر در تاکسی رعایت شود باید افزایش قیمت داشته باشیم.
محمد باقر بهشتی هم گفت: سازمان تاکسیرانی باید نرخ افزایش کرایه را در اسفند ماه به شورا ارائه می کرد تا توازن نرخ برقرار شده و از افزایش خودسرانه کرایه ها جلوگیری گردد.
غلامحسین مسعودی ریحان هم در این خصوص گفت: دغدغه های رانندگان تاکسی در زمینه معیشت باید حل شده و دغدغه آنها از بین برود.
وی افزود: قیمتی که در شورای شهر تصویب شده در هیئت تطبیق مشکلی نداشت، مشکل آنها لیست ارائه قیمت و رند کردن قیمت تاکسی بود.
در نهایت اعضای شورا با رفع ابهام در خصوص مصوبه خود در زمینه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ ها که فرمانداری شهرستان تبریز آن را برگشت داده بود رفع ابهام کردند.

▪️امکانات آتش نشانی تبریز پایین تر از شهرهای هم رده است

سـرپرست سازمـان آتش نشـانی و خـدمات ایمنی شـهرداری کلانشهر تبریز با ذکر این نکته که فعلا ۲۳ ایستگاه در سطح شهر داریم گفت: تعداد ایستگاه ها باید به ۳۷ ایستگاه افزایش یابد.
علیرضا زبردست با اشاره به اینکه قرار است ۲ ایستگاه دیگر در خاوران و رشدیه احداث شوند افزود: به غیر از کمبود ایستگاه ها جهت ارائه خدمات سریع تر، در تجهیزات آتش نشانی نیز مشکل داریم به طوری که با جمعیت فعلی ۱۰۰ دستگاه تنفسی داریم که کمتر از شهرهای هم رده می باشد.
وی طرح جامع ایمنی اماکن تاریخی و سایر مناطق شهر، هوشمندسازی، سامانه طرح های ایمنی، جانمایی شیرهای هیدرانت و مکان یابی ایستگاه های جدید، راه اندازی سامانه ۱۲۵یار، راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه حریق، ساخت اولین کارگاه شبیه سازی و تجهیز زمین آموزشی را از جمله برنامه های در دست اقدام عنوان کرد.

▪️از مصیبت ادوار شورای شهر حرفها دارم!

در اواخر این جلسه، باز هم نوبت به تذکرات برخی از اعضای شورا رسید که حاوی مطالب انتقادی بود‌.
محمدحسن اسوتچی با اشاره به اینکه حرف من، مصیبت چندین دوره شوراست گفت: چرا به فکر ضعفا نیستید؟ چرا علیرغم تصویب کمک هزینه ۵۰۰ هزار تومانی کرونا به کارگران شرکت اتوبوسرانی، تاکنون مبلغی واریز نشده است؟!
وی با ذکر این نکته که چرا موقع تصویب لوایح طوری با عجله تصویب می کنید که مردم فکر کنند شما دل رحم هستید افزود: اگر قبول ندارید که باید به مستضعفین کمک شود، عکس امام و رهبری را بر بالای سر خود نصب نکنید!
اسوتچی همچنین با طرح این سوال که آیا جرات دارید یک بار هم که شده حقوق اعضای شورا و یا مدیران شهرداری را به عقب بیندازید ادامه داد: جالب است هنوز من به شورا نیامده از طرف فرمانداری و شورای تامین برایم تذکر می فرستند لذا نمی خواهم دراین باره حرف بزنم اما به فکر مستضعفین باشید!

▪️مسائل پشت پرده میدان آذربایجان را به مردم بگویید!

محرم محمدزاده نیز با اشاره به اینکه بارها پیش آمده که هنگام بازدید از محلات حاشیه نشین، به دلیل وضعیت بغرنج محلات خجالت کشیده ام عکس بگیرم گفت: اما از این به بعد عکس ها را منتشر خواهم کرد تا همه ببینند در آن محلات چه خبر است!
وی با ذکر این نکته که کدام یک از شما راضی می شوید مقابل خانه تان ماه ها و سالها چاله باشد خطاب به اعضای شورا تاکید کرد: چرا نمی گویید در میدان اذربایجان چه اتفاقاتی افتاد؟ چرا میار میار به این شکل افتاده؟ تا کی مترو را بهانه خواهید کرد؟

▪️شیوه برخورد با بازنشستگان شهرداری اصلا مناسب نیست!

عبدالله تقی پور هم با ذکر این نکته که سه کلمه تکریم، امید به زندگی و بازنشستگی در ذهنم جاری است گفت: فرد بازنشسته، نیازمند یک سری نیازهاست که به شیوه رفتار با بازنشستگان در شهرداری کاملا اعتراض دارم!
وی با اشاره به اینکه به فرد یک کاغذ می دهیم و می گوییم اشتباه کردی که ۳۰ سال به ما خدمت کردی افزود: خواهش می کنم حداقل کرامت انسانی بازنشسته ها حفظ شود.
تقی پور بحث پرداخت پایان کار بازنشستگان را نیز مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: حداقل کاری که می توان انجام داد برگزاری یک مراسم و قدردانی از زحمات آنهاست.

▪️گورستان های تاریخی را تخریب نکنیم!

غلامحسین مسعودی ریحان نیز با بیان اینکه گورستان‌های شهر تبریز برای اولین بار در زمان پهلوی اول تخریب شد گفت: این امر باعث شد تا تاریخ هزار ساله تبریز در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.
وی افزود: در شهرهای مختلف قبرستان های تاریخی به اماکن گردشگری تبدیل شده اند حال آنکه این امر در تبریز از بین رفته است.
مسعودی ریحان از کشف چند اسکلت در حفاری ایستگاه متروی باغ گلستان خبر داد و تاکید کرد: در اولین فرصت از مدیران میراث فرهنگی و مترو به شورا دعوت شود تا در این خصوص به افکار عمومی توضیح دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.